Przegląd tygodnia 14.03-18.03

W tym tygodniu zakończyły się zapisy na nowe akcje Interii oraz dokonano przydziału. Pojawiła się informacja że polubowne zakończenie sporu o własnośc Allegro jest całkiem realne. Byliśmy też świadkami wymiany pretensji między Eniro i Panoramą Internetu. IAB opracowała Kodeks Etyczny w zakresie pozycjonowania stron internetowych.

Chyba najważniejszą wydarzeniem w tym tygodniu emisja akcji Inetrii. Zarząd dokonał przydziału 466 tys. 549 akcji.

Choć trwają sądowe spory o prawo własności do serwisu aukcyjnego Allegro, rozwiązanie problemu może okazać się prostsze, niż się wydawało. Spółka QXL Ricardo przechodzi bowiem w ręce firmy Florissant, która zawarła porozumienie z głównym udziałowcem QXL Poland o polubownym zakończeniu konfliktu.

Trwa spór pomiędzy Eniro Polska oraz Panoramą Internetu. O szczegółach mogą Państwo przeczytać w naszych wiadomościach. Przedstawilismy wersje konfliktu według obydwu stron - Eniro oraz Panoramy Internetu.

IAB Polska opracowało Kodeks Etyczny w zakresie pozycjonowania stron internetowych. Dokument jest zbiorem zaleceń, mających na celu zdefiniowanie standardów jakościowych i etycznych działań prowadzonych przy pozycjonowaniu stron internetowych. Wylicza również typy działań uważanych za nieetyczne.

Wortal Bankier.pl uruchomił płatną usługę - "Poradę na miarę" na temat zakładania czy prowadzenia biznesu. Wartą 50 zł lub więcej, ale i tak raczej mniej niż w prawnej kancelarii.

Równie interesująca jest informacja o umowie pomiedzy NetSprintem a Wirtualną Polską. Reklamodawcy zainteresowani płatnymi odnośnikami zyskują możliwość jednoczesnej promocji zarówno na stronach Wirtualnej Polski, jak również w sieci partnerskiej NetSprint.pl, czyli 120 serwisach internetowych oraz kilku tysięcy witryn korzystających z silnika wyszukiwawczego NetSprint.

Umowę o dostrybucję treści poświeconych przedsiębiorczości zawarł portal Gazeta.pl z Money.pl.

Bardzo ciekawy jest również wywiad z prezesem Gadu-Gadu, Krzysztofem Szalwą, w którym ujawnia on plany dotyczace komunikatora.

Zachęcamy również do zapoznania się z tekstem o "Ekstremalnym marketingu", czy o wpływie kasowania cookies na wyniki marketingowych badań.