Przegląd tygodnia 10.11-14.11

Spam wdziera się do komunikatorów internetowych oraz blogów. Amerykańscy analitycy wskazują, że nadchodzi drugi okres świetności e-reklamy. Zwiększa się udział marketingu internetowego w całym rynku reklamowym, bannery tracą na popularności, za to wzrasta atrakcyjność płatnych odnośników. Coraz więcej mężczyzn wybiera Internet jako źródło informacji i rozrywki zamiast telewizji.

Rada Telekomunikacji wydała swoją opinię dotyczącą nowych rozwiązań prawnych związanych z rynkiem telekomunikacyjnym, które nasz kraj będzie musiał przyjąć przed wejściem do Unii Europejskiej. Prezes URTiP zaznaczył, że przedstawione założenia są zgodne z kierunkiem zmian niezbędnych do przeprowadzenia w tym sektorze.

Internauci coraz częściej zalewani są wiadomościami o charakterze pornograficznym oraz handlowym przesyłanymi poprzez komunikatory internetowe. Spamerzy znaleźli również sposób na dotarcie do posiadaczy blogów. Oferty z najróżniejszymi propozycjami umieszczają w komentarzach na stronach z internetowymi zapiskami.

Telekomunikacja Polska poinformowała o zwiększeniu przychodów z usług dostępu do Internetu. W przeciągu dziesięciu miesięcy br. nastąpił wzrost o 70 mln zł z tytułu oferowania usług typu dial-up w porównaniu z okresem analogicznym ubiegłego roku.

Amerykański senat przygotował nową ustawę, w ramach której posiadacze nawet jednej kopii filmu wykradzionego ze studia przed oficjalną premierą zostaną ukarani wyrokiem do trzech lat pozbawienia wolności. W ten sposób amerykańscy senatorowie chcą oczyścić sieci P2P z nielegalnych produkcji filmowych – podał Washington Post.

Coraz bliżej Świąt Bożego Narodzenia, tym samym rozpoczęły się już pierwsze promocje przedświąteczne. Firma Future Solution zaoferowała tańszą ofertę usługi dostępowej – tańszą jedynie w kwestii opłaty instalacyjnej. W ramach nowej promocji możliwe jest skorzystanie z łącz o przepustowości od 256 kb/s.

Zwiększył się udział reklamy internetowej w całym rynku reklamowym w Stanach Zjednoczonych. Zwłaszcza drugi kwartał okazał się dla branży internetowej wyjątkowo przychylny – wskazują wyniki raportu opracowanego przez IAB oraz dział Monitor-Plus firmy Nielsen Media Research. Amerykanie zapowiadają nadejście drugiego dotcomowego boomu. Więcej: http://www.internetstandard.com.pl/news/60990.html

Altnet, firma ściśle współpracująca z Sharman Networks (operatorem sieci KaZaA), oskarżyła 9 firm o nielegalne wykorzystywanie opatentowanej przez nią technologii (m.in. do "namierzania" osób udostępniających w Internecie pliki MP3).

Przedstawiciele przemysłu muzycznego doszli do wniosku, że czas najwyższy rozwiązać ich największy problem czyli nielegalne kopiowanie piosenek i udostępnianie ich w Internecie. Z pomocą ma przyjść nowy system licencjonowania muzyki. Wytwórnie muzyczne liczą, że ten pomysł może okazać się skuteczny w rozwiązywaniu kwestii

Tele2 wprowadziło nową ofertę zbiorowego dostępu do Internetu, z której będą mogli również skorzystać klienci biznesowi. Nowa oferta różni się też od dotychczasowej m.in. możliwością wyboru kilku wariantów przepustowości łącza oraz atrakcyjniejszą ceną zaczynającą się od 59 zł brutto.

Przychody z tytułu internetowego marketingu wzrosły w pierwszych sześciu miesiącach br. o 10,5% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku – wskazuje raport przygotowany przez PricewaterhouseCoopers oraz Interactive Advertising Bureau. Co więcej, nastąpiło ciekawe przetasowanie w formach reklamy: bannery tracą na popularności, za to zwiększa się wykorzystanie płatnych odnośników. Więcej: http://www.internetstandard.com.pl/news/60946.html

Przyszłość rynku gier dla telefonów komórkowych zapowiada się bardzo obiecująco. Prognozy Analysys wskazują, że w 2008 roku przychody z tytułu sprzedaży takich form rozrywki osiągną prawie 3 mld euro. Jednocześnie coraz poważniejszym problemem staje się przesyłanie spamu na telefony komórkowe.

Google zwiększa swoją aktywność – być może już wkrótce zostanie uruchomiona opcja przeszukiwania rozmów prowadzonych na kanałach IRC. Taką wiadomość podał serwis The Register.

W tym roku sprzedawcy internetowi mogą liczyć na spore zyski. Prognozy dotyczące zakupów są bardzo optymistyczne. Do końca 2003 roku klienci mają wydać 217,4 mld USD. Jest to wzrost o 65 mld USD w porównaniu z ubiegłym rokiem – podał Ecommerce Times.

Gdzie można znaleźć mężczyzn w wieku od 18-34 lat? Najlepiej w Sieci – odpowiadają analitycy comScore Media Metrix. Z ostatniego badania przeprowadzonego przez tę firmę wynika, że wspomniana grupa społeczna ogląda najwięcej stron internetowych z całej populacji internautów. Co więcej, mężczyźni w tym wieku rezygnują z oglądania telewizji na rzecz buszowania w Sieci.