Przegląd tygodnia 08.12-12.12

Onet.pl przejmie Tenbit.pl za 1 mln zł. Według badania OBOPu w listopadzie liczba internautów w Polsce wyniosła 7,1 mln. Global eMarketing zmienił nazwę na Gemius. Telekomunikacja Polska podpisała umowę o współpracy z Niezależnym Operatorem Międzystrefowym. Dużo kontrowersji wzbudził rządowy projekt Polskiej Biblioteki Internetowej.

Microsoft potwierdził informację o wprowadzeniu do nowej wersji Internet Explorera opcji blokowania reklam typu pop-up. Wiadomo już też, w jaki sposób uruchamiana będzie ta funkcja w przeglądarce. W związku z taką zapowiedzią, amerykańscy wydawcy już postanowili zmienić strategie reklamowe: zamiast pop-upów sprzedawać będą reklamy typu 'rich media' – podał Online Journalism Review. Więcej: http://www.internetstandard.pl/news/61968.html

Spada dynamika przyrostu abonentów sieci I-mode japońskiego operatora NTT DoCoMo. Wynika to z nasycenia usługami mobilnymi w tym kraju. Jak wskazują badania przeprowadzone przez Instytut III Rzeczpospolitej w Polsce również obserwujemy taki proces

Od czwartku przesyłanie spamu w Wielkiej Brytanii jest nielegalne i grozi grzywną w wysokości do 5 tys. funtów (czyli ok. 33 tys. zł). Wczoraj weszła w życie regulacja prawna zabraniająca bombardowania skrzynek niechcianymi wiadomościami.

Onet.pl SA przejmie Tenbit Sp. z o.o. Wartosć podpisanej umowy wynosi 1 mln zł. Kwota będzie spłacana ratalnie od początku marca 2004. Działalność Tenbitu zostanie zintegrowana z portalem Onet.pl.

Przedstawiciele stowarzyszenia Content Reference Forum, którego głównym zadaniem jest opracowanie optymalnej metody dystrybuowania płatnych materiałów w Internecie, zaprezentowali wczoraj założenia nowego systemu wymiany danych w Sieci, który miałby powstać w oparciu o P2P.

W tym roku internauci wydadzą 3,1 mld USD na gry hazardowe w Internecie. Co ciekawe, taka forma rozrywki jest w Stanach Zjednoczonych nielegalna – wskazuje eMarketer.

Firma Global eMarketing zajmująca się m.in. badaniem internautów i witryn internetowych zmieniła swoją nazwę. Obecnie nazywa się Gemius S.A., co związane jest z promocją sztandarowego badania firmy.

Zwiększa się liczba osób korzystających z Sieci. W listopadzie internautów było 7,1 mln – tak wynika z opublikowanych dziś wyników badania OBOPu Interbus. Wciąż najbardziej znanym portalem jest Onet, tuż za nim Wirtualna Polska, a na trzecim miejscu Interia. Przetasowania nastąpiły w witrynach magazynów komputerowych. PC World pokonał w tym miesiącu stronę Chip.pl. Więcej: http://www.internetstandard.pl/news/61900.html

Hiszpania najmocniej wspiera rozwój szerokopasmowego Internetu - stwierdza raport Jupiter Research. Jednocześnie opłata miesięczna za szerokie pasmo należy do najwyższych w Europie Zachodniej

Telekomunikacja Polska podpisała umowę z Niezależnym Operatorem Międzystrefowym, która reguluje kontakty między firmami. To ma być początek biznesowej współpracy między operatorami, również na rynku usług dostępu do Internetu.

Miniony kwartał br. został uznany za najlepszy pod względem sprzedaży reklamy internetowej ze wszystkich kwartałów począwszy od 2001 roku – wynika z analiz czterech firm: IAB, PricewaterhouseCoopers, TNS Media Intelligence/CMR oraz Universal McCann.

Użytkownicy szybko przyzwyczajają się do miejsc, w których znajdują się reklamy na stronach internetowych i zaczynają je ignorować. Ich wzrok skupia się od razu na miejscach wolnych od obrazów bądź treści marketingowych. Jedynym rozwiązaniem może być częste zmienianie formatu i miejsca e-reklamy – wskazuje raport Usability Company oraz Eyetrackera.

Coca-Cola zamierza w następnym miesiącu uruchomić serwis muzyczny, z którego odpłatnie będzie można pobrać ulubione pliki muzyczne. Użytkownicy będą wybierać z katalogu obejmującego 250 tys. piosenek. Każdy utwór dostępny będzie w cenie 99 pensów (czyli ok. 6,5 zł).

Internetowe wydania pism wygrywają z papierowymi publikacjami – wynika z badania przeprowadzonego przez European Interactive Advertising Association (EIAA). Czytelnicy coraz częściej wolą codzienne wiadomości przejrzeć w Sieci niż przeczytać w tradycyjnej gazecie – podał Techdirt.

Sztandarowy projekt naszego rządu - Polska Biblioteka Internetowa pochłonęła w br. 3,5 mln zł, a wciąż świeci pustkami. Minister Szewko zapowiadał, że pod koniec roku PBI będzie posiadać ok. 20 tys. książek, a w tej chwili jest tam niewiele ponad... 200 pozycji. Co ciekawe, na liście dzieł, które mają pojawić się w najbliższym czasie, znajdziemy cały dorobek pisarski Marksa, Engelsa i Lenina... Więcej: http://www.internetstandard.pl/news/61776.html

Tylko 6% Polaków - ale zarazem 26% polskich internautów - w ciągu ostatniego roku korzystało z internetowych stron rządowych. – wynika z badania 'The Government Online', zrealizowanego przez TNS w 32 krajach. Więcej: http://www.internetstandard.pl/news/61771.html

Z raportu DoubleClick za trzeci kwartał br. wynika, że CTR wzrósł średnio o 8,2% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Największy wzrost zanotował sektor sprzedaży detalicznej i biznesowy, a spadek odczuwalny był w branży wydawniczej. Jednocześnie wskaźnik określający „otwieralność” ofert reklamowych przesyłanych poprzez e-mail utrzymał się na wysokim poziomie.

Naukowcy z MIT Sloan School of Management zajęli się oszacowaniem, jak dużą wartość ma dla rozwoju e-handlu i konsumentów wielka różnorodność produktów oferowanych przez sprzedawców on-line. Dotychczas ekonomiczny wpływ tej różnorodności nie był należycie doceniany.