Przegląd tygodnia 07.03-11.03

Kończący się tydzień był emocjonujący dla osób związanych z branżą internetową. Gery.pl postanowił rozwiązać umowę z siecią Adclick. Ukazały się wyniki badań Megapanel PBI/Gemius za grudzień, a Wirtualna Polska i Interia przechwalały się wzrostem przychodów z reklamy. Spekulowaliśmy, kiedy nastąpi kres przyrostu internetowego rynku oraz ujawniliśmy najnowsze plany Interii.

Opublikowaliśmy najnowsze wyniki badań Megapanel PBI/Gemius za grudzień. Pierwsza piatka bez zmian, choć wyraźnie widać, że wszystkie witryny z pierwszej piątki straciły na liczbie użytkowników.

Z dużym zainteresowaniem spotkała się informacja o poszukiwaniu przez Gery.pl nowego partnera w sprzedaży reklam. Portal postanowił wystąpić z Adclick i przystąpić do innej, co oczywiście zmieni zasięgi sieci.

Interia, po opublikowaniu przez naszą redakcję wiadomości o rosnących przychodach Wirtualnej Polski, również postanowiła przedstawić swoje wyniki. Przychody krakowskiego portalu wzrosły w styczniu o 119% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Interia podała też do wiadomości cenę emisyjna akcji serii F. A nasza redakcja dowiedziała się o planach uruchomienia przez ten portal platformy komunikacyjnej.

W tym tygodniu zastanawialiśmy się, jak długo może trwać wzrost liczby użytkowników internetu. Zdaje się, że jego kres może nastąpić szybciej niż mogłoby się to wydawać z powodu tzw. Obiektywnych przyczyn. Kiedy rynek nasyci się internetem?

Ciekawe wydają się plany Fiskusa wobec Allegro. Ministerstwo Finansów planuje kontrolę transakcji powyżej 1 tys. zł zawieranych w tym serwisie aukcyjnym. Fiskus chce sprawdzić, czy przy transakcjach powyżej tysiąca złotych płacony jest 2 proc. podatek od czynności cywilnoprawnych.

W tym tygodniu opublikowaliśmy też część wyników raportu firmy Gemius "Turystyka w Internecie". Okazuje się, że internauci najczęściej powracają do witryn spanie.pl oraz triada.pl. Najdłużej przebywają na stronach wczasy.net.pl oraz triada.pl. A który serwis turystyczny ma najwięcej użytkowników?

Opublikowany został nowy raport Jupiter Research: w ciągu najbliższych lat możemy być spokojni o przychody z e-reklamy - dynamika się utrzyma. Pozostaje pytanie: reklamy z którego sektora rynku przyniosą najwięcej zysków? Prognozy znajdą Państwo w treści wiadomości.

Pojawiły się podejrzenia, że praktyki Google nie są do końca uczciwe. Czy Google stosuje w swoich serwisach praktyki, za które zgodnie z ich własnym regulaminem grozi zablokowanie w wyszukiwarce?

Opublikowaliśmy też większy tekst o blogach. Ich popularność rośnie w szybkim tempie, również w Polsce. Gdzie najlepiej założyć sobie bloga, które serwisy oferują najlepsze warunki administrowania tego typu stroną oraz jakie funkcje są tam dostępne?

Ponadto na uwagę zasługuje wywiad z Michałem Kreczmarem - wydawcą serwisów online i Dariuszem Sokołowskim, dyrektorem sprzedaży online wydawnictwa IDG Poland S.A. Opowiadają m.in. o planach wydawnictwa dotyczące usług czy rynku reklamowego. Ciekawa jest też informacja o rozpoczęciu przez URTiP konsultacji dotyczących drugiego przetargu na zagospodarowanie częstotliwości radiowych 3,6 - 3,8 GHz. Dostawcy będą mogli wykorzystać je do uruchomienia szerokopasmowego radiowego dostępu do internetu.

Zachęcamy do lektury!