Przegląd prasy 29.12

ComputerLand dopuścił się nieuczciwej konkurencji wobec Prokomu i przeprosi go na łamach prasowych.

GAZETA WYBORCZA

Poczekamy na przełom

Firmy internetowe czeka konsolidacja. Polskiemu rynkowi potrzebne są rzetelne badania liczby odwiedzających witryny oraz statystyki sprzedaży sklepów internetowych. Analitycy są zgodni co do tego, że na razie struktura polskiego rynku internetowego jest bardzo zagmatwana. Tymczasem ciągle brakuje kapitału, który można przeznaczyć na inwestycje w przedsięwzięcia nowej gospodarki. Na prawdziwą rewolucję technologiczną musimy w kraju poczekać co najmniej rok. (s. 20)

RZECZPOSPOLITA

Co czeka URT

Kilka wniosków o arbitraż w sprawie rozliczeń między operatorami telekomunikacyjnymi czeka na rozpoczęcie działalności przez Urząd Regulacji Telekomunikacji, co nastąpi 1 stycznia 2001 r. URT powinien dostać przygotowane już przez Ministerstwo Łączności dokumenty dotyczące m.in. sporów Polkomtelu i Polskiej Telefonii Cyfrowej z Telekomunikacja Polską, sporów Polkomtelu i PTC z Centertelem oraz dwóch providerów internetowych z TP S.A.. (s. B2)

CoputerLand przeprosi Prokom

ComputerLand ma przeprosić w kilku gazetach Prokom za dopuszczenie się wobec niego nieuczciwej konkurencji – orzekł warszawski Sąd Gospodarczy. W 1998 r. CL zaoferował ZUS swoje rozwiązania informatyczne ogłaszając, że jest jedyną firmą, która jest w stanie wykonać komputeryzacje na 1 stycznia 1999 r. Stało się to w czasie kiedy już Prokom negocjował z nowym kierownictwem ZUS wykonywany kontrakt na komputeryzację zakładu. Sąd jednak uznał, że renoma Prokomu nie ucierpiała i nie zasądził żądanego miliona złotych na cel charytatywny. (s. C1)

PRAWO I GOSPODARKA

10 tys. pracowników dot-comów na bruku

Zwolnienia pracowników firm internetowych osiągnęły w grudniu rekordowy, według firmy Challanger, Gray & Christmas – poziom 10,5 tysięcy osób (o 19 procent więcej niż w listopadzie). W trudnym dla dot-comów roku 2000 pracę straciło 41 tys. osób. Największymi cięciami objęte były firmy świadczące usługi informacyjne, konsultingowe i finansowe. (s. 5)