Przegląd prasy 25.01

BRE Bank zamierza zająć się prowadzeniem kawiarni internetowych, aby ułatwić internautom dostęp do usług swojego mBanku.

PULS BIZNESU

Detal pochłonie zyski BRE Banku

Rozwój bankowości detalicznej, jest jednym z ważniejszych punktów strategii BRE Banku na najbliższe trzy lata. Inwestycje w tę dziedzinę pochłoną 50 mln USD, z czego większość - placówki detaliczne Multibanku. Wirtualny mBank zaproponuje klientom karty płatnicze w drugiej połowie tego roku a także rachunki dla małych i średnich przedsiębiorstw. Aby ułatwić klientom dostęp do internetowych usług BRE Bank zamierza otworzyć sieć kawiarni internetowych. (s.4)

RMF: bez partnera

Grupa RMF chce stać się grupa medialną z prawdziwego zdarzenia, a nie tylko właścicielem stacji radiowej. Dlatego jednym z ważniejszych wyzwań w 2001 r. jest dla niej rozwój prowadzonego z ComArchem portalu Interia. Plan na ten rok zakłada wysunięcie się Interii na drugie miejsce wśród portali, pod względem oglądalności i przychodów. W tym celu partnerzy rozważają zmianę nazwy portalu na RMF-Interia.pl dla lepszej jego identyfikacji wśród użytkowników. Rzowój Interii zakłada także forsowne inwestycje w technologię, przejmowanie serwisów tematycznych. Właściciele rozważają także wprowadzenie do Interii inwestora strategicznego. (s.5)

RZECZPOSPOLITA

Getin dopuszczony do obrotu

KPWiG dopuściła do publicznego obrotu akcje Getin Service Provider, który świadczy usługi internetowe dla sektora MSP. Emisja publiczna może rozpocząć się pod koniec pierwszego kwartału b.r. Firma zaoferuje inwestorom 5,3 mln akcji (czyli 38 proc. udział w kapitale) za co pragnie uzyskać ok. 36 mln zł (czyli 7 zł za walor). (s.B6)

PRAWO I GOSPODARKA

Pusta biznespolska.pl

Serwis dla biznesmenów postanowił rozstać się ze swoimi dziennikarzami i zrezygnować z przygotowywania autorskich tekstów. Przyczyną jest niemożność znalezienia inwestora i konieczność redukcji kosztów działania. (s.5)

MSN i Yahoo! – liderami ogłoszeń w Internecie

Obroty na rynku reklamy w USA osiągnęły w 2000 r. 8 mld USD, czyli dwa razy więcej niż w 1999 r. Z tej sumy 118 mln USD przypadło na Yahoo!, a 180 mln USD na należący do Microsoftu portal MSN. Przeciętny klient tych firm wydał na kampanię reklamową 300 tys. USD. Najwięcej na reklamę przeznaczyły internetowe firmy handlowe: Amazon.com (62 mln USD) i Barnesandnoble.com (24 mln USD). Mimo tych wyników Yahoo! przewiduje spadek sprzedaży powierzchni reklamowej w pierwszym kwartale b.r. (s.5)

Płatności przez komórkę

Europay International i Sonera SmartTrust wprowadziły technologię, która umożliwia posiadaczom telefonów komórkowych dokonywanie operacji finansowych, jak np. obsługa rachunku bankowego. Jest możliwe, dzięki systemowi, dzięki któremu telefon może generować i przesyłać podpis elektroniczny właściciela. (s.10)

WALL STREET JOURNAL

Letsbuyit.com jeszcze nie bankrutuje

Europejska sieć handlu intermnetowego pozyskała od akcjonariuszy i niemieckiego inkubatora internetowego gwarancje na 4 mln EUR. Firmie nie udało się już dwukrotnie dotrzymać terminu uzyskania funduszy, na co nalegali wierzyciele i z tego powodu przed amsterdamskim sądem toczy się postępowanie upadłościowe. Kierownictwo firmy wierzy, że pozyskane środki pozwolą na nie ogłaszanie bankructwa.