Przegląd prasy 18.01

Akcje Interii.pl mogą okazać się ciekawą inwestycją dla osób lubiących wysokie ryzyko i gotowych inwestować w spółki technologiczne. Według analityków z domów maklerskich uczestniczących w sprzedaży papierów spółki w publicznej ofercie, akcje Interii warte są od 25 do 33 zł.

GAZETA WYBORCZA

Jak odzyskać światłowód

PGNiG powinno być akcjonariuszem firmy, która będzie komercyjnie wykorzystywać światłowodową linię telekomunikacyjna wzdłuż gazociągu jamalskiego – uważa prezes PGNiG. Andrzej Lipko nie podał jednak szczegółów dotyczących jego strategii wejścia do spółki PolGaz Telekom. (s. 18)

RZECZPOSPOLITA

Czy ryzyko się opłaci

Akcje Interii.pl mogą okazać się ciekawą inwestycją dla osób lubiących wysokie ryzyko i gotowych inwestować w spółki technologiczne. Według analityków z domów maklerskich uczestniczących w sprzedaży papierów spółki w publicznej ofercie, akcje Interii warte są od 25 do 33 zł. Analitycy spoza konsorcjum walory te wycenią na od 19 do 45 zł. Minimalna cena emisyjna wynosi 21 zł, ostateczna cena zostanie podana 20 stycznia. 2 lutego papiery spółki zadebiutują na Giełdzie Papierów Wartościowych. (s. B5)

PRAWO I GOSPODARKA

Do końca roku 10 tysięcy

Serwis ifirma.pl, działający od początku miesiąca, zdobył już ok. 300 firm i 15 biur rachunkowych, które wykorzystują Internet do prowadzenia księgowości. Do końca roku serwis, kierujący swoją ofertę do małych i średnich przedsiębiorstw, chce pozyskać 10 tysięcy klientów. Głównym udziałowcem przedsięwzięcia jest Internet Investment Fund. Obecnie trwaja rozmowy z potencjalnymi inwestorami, którzy są zainteresowani zaangażowaniem się w ifirmę. (s. 5)

11 mld USD na zakupy w Sieci w 2000 roku

Według raportu firmy Jupiter Media Metrix, amerykańscy konsumenci wydali w minionym roku 10,8 mld dolarów na zakupy w Internecie, czyli o 54 procent więcej niż w roku 1999. Tyle samo internautów (po 36 procent) kupowało od firm czysto internetowych i ze sklepów tradycyjnych oferujących sprzedaż w Sieci. W okresie przedświątecznym e-zakupów dokonało 36 mln amerykańskich konsumentów. Przeciętne zamówienie opiewało na sumę 304 USD. (s. 5)

PARKIET

Nowe media – nowe problemy

W 2001 roku CNN będzie prawdopodobnie największą, ale nie jedyna ofiarą Internetu. Telewizja ta ma trudności z odnalezieniem się w nowych realiach. Wraz z zatwierdzeniem fuzji AOL Time Warner ogłoszono, że redukcja zatrudnienia dotknie 25 procent liczącej 4 tys. osób obsady. Tymczasem z internetowych przedsięwzięć wycofują się także News Corporation, należąca do Rupeta Murdocha, oraz New York Times, który już zwolnił 17 procent swoich pracowników zaangażowanych w oddział internetowy. (s. 9)