Przegląd Tygodnia 27.10-31.10

IAB ma nowy zarząd. Z badania panelowego PBI wynika, że trzy największe portale zachowały swoją pozycję, o2.pl zaczyna gonić Gazetę.pl w ilości użytkowników. O 400 tys. zwiększyła się liczba polskich internautów. Polacy sporadycznie korzystają z MMS-ów.

Zamienił się zarząd polskiego oddziału Interactive Advertising Bureau – stowarzyszenia, które zrzesza przedstawicieli branży internetowej. Co ciekawe, w Polsce zarząd jest tylko w połowie związany z sektorem internetowym, bo druga połowa członków należy do firm telekomunikacyjnych i ubezpieczeniowych. Co przyniesie zmiana w IAB Polska?

W tym roku po raz pierwszy International Academy of Digital Arts & Sciences wyłoniło finalistów nagrody Webby Business Awards. Wyróżnione zostały te firmy, które najpełniej i najlepiej wykorzystują Sieć w realizowaniu celów biznesowych.

Firma Transmission Films uruchomiła nowy system dystrybucji filmów za pośrednictwem Internetu. W ofercie serwisu, działającego w oparciu o system P2P, znajdą się głównie filmy niezależne.

Wielka Brytania zamierza starać się o ekstradycję spamerów. Przesyłacze niechcianych wiadomości, którzy złamią brytyjskie prawo, staną przed sądem – ostrzegają angielscy parlamentarzyści. Najwięcej spamerów pochodzi z USA, więc władze brytyjskie zamierzają rozpocząć kooperację z FBI – podała agencja Reuters.

Cary Sherman jest szefem jednej z najbardziej nielubianych przez internautów instytucji - Amerykańskiego Stowarzyszenia Przemysłu Nagraniowego (RIAA). Głównym powodem takiego stanu rzeczy jest bezwzględna walka z internetowym piractwem muzycznym, toczona właśnie przez RIAA. Sherman udzielił wywiadu redakcji PCWorld.com, w którym tłumaczy, jakie są cele tej walki i kiedy się ona zakończy - poniżej prezentujemy obszerne fragmenty rozmowy.

Na rynku telewizji kablowej umacnia się Vectra, która przejęła Dami – radomskiego operatora kablówki. Dla nas ważne jest to o tyle, że obie firmy świadczą usługi dostępu do Internetu. Ich alians będzie poważną konkurencją dla innych operatorów.

Stowarzyszenie RIAA poinformowało o skierowaniu do sądu 80 nowych pozwów przeciwko osobom korzystającym z sieci bezpośredniej wymiany plików.

Portal MSN zostanie podzielony na dwie części – informacyjną i komunikacyjną – zapowiedzieli przedstawiciele firmy. Poprzez reorganizację MSN zamierza skuteczniej trafić z ofertą do użytkowników.

Opublikowane przez nas wyniki badania panelowego przeprowadzonego na zlecenie PBI wywołały duże poruszenie. Najbardziej kontrowersyjne okazały się wypowiedzi przedstawiciela o2.pl dotyczące chęci zdetronizowania trzech największych portali. Wirtualna Polska komentuje taką postawę. Więcej:http://www.internetstandard.pl/news/60547.html

Według szacunków firmy badawczej Strategy Analitycs, łączna sprzedaż telefonów komórkowych w 2003 roku sięgnie 492 mln sztuk, notując 15-proc. wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. Poprzednia prognoza SA zakładała, że na rynek trafi 455 mln telefonów komórkowych.

Firma Nielsen//NetRatings, zajmująca się monitorowaniem ruchu w Internecie, poinformowała, że od chwili udostępnienia przez firmę Apple "windowsowej" wersji oprogramowania iTunes, liczba osób, odwiedzających jej stronę internetową wzrosłą ponad dwukrotnie.

Złodziej czasu - czy poręczne narzędzie komunikacji w firmie? Wulgarny język, rozpasanie i anarchia - tak prezentuje w raporcie Blue Coat swe oblicze instant messaging w pracy.

Za dwa tygodnie w kilku pierwszych podlaskich gminach uruchomione zostaną czytelnie internetowe z bezprzewodowym dostępem do Internetu Wi-Fi – poinformowała Polska Agencja Prasowa. Czytelnie powstaną w ramach realizacji programu "Ikonka".

We wrześniu polscy internauci nieznacznie urośli w siłę. Od sierpnia liczba osób korzystających z Sieci wzrosła o 0,7%, czyli 400 tys. osób – wynika z badania Net Track przeprowadzonego przez SMG/KRC Poland Media. Więcej:http://www.internetstandard.pl/news/60521.html

Zwiększa się czas spędzany w Internecie – wynika z badania NOP przeprowadzonego w Wielkiej Brytanii. Jest to przede wszystkim zasługa łączy szerokopasmowych. Ich posiadacze surfują dłużej i częściej. Internet skutecznie odbiera telewizji widzów.

Komisja Europejska zamierza zbadać i wyeliminować te regulacje prawne, które stoją na przeszkodzie prowadzenia e-biznesu – poinformował polski oddział PricewaterhouseCoopers w biuletynie "EU Watch". W ten celu rozpoczęła konsultacje z przedsiębiorcami.

Pozycja trzech największych portali wciąż niezachwiana – wynika z badania panelowego przeprowadzonego na zlecenie PBI. Te dane nie budzą już większych emocji. Natomiast zaskakują wyniki portalu o2.pl wobec rezultatów Gazety.pl. Więcej:http://www.internetstandard.pl/news/60484.html

Wytwórnie i tradycyjne sklepy muzyczne narzekają na ciężkie czasy. Przedstawiciele sklepów twierdzą, że możliwość pobierania muzyki z Sieci przyczynia się do ich upadku. Czy rzeczywiście w tej sytuacji winne są tylko pliki MP3 i Internet?

Już niedługo użytkownicy telefonów komórkowych w Japonii nie będą musieli nosić ze sobą portfeli. Nowy produkt NTT DoCoMo i Sony pozwala zarówno na rozmowy z przyjaciółmi, jak i na płacenie rachunków w restauracji.

O ile przesyłanie krótkich wiadomości tekstowych jest usługą niezwykle powszechną w Polsce, o tyle korzystanie z wiadomości multimedialnych (MMS) należy u nas ciągle do rzadkości. Jedynie co dziesiąty użytkownik telefonu komórkowego wie, do czego służy MMS – wynika z badania przeprowadzonego przez One-2-One.

Izba Wydawców Prasy otrzymuje informacje, że osoby trzecie rejestrują domeny z polskimi znakami diakrytycznymi istniejących już pism. Nabywcy będą później próbować odsprzedać wydawcom domeny, ale za wielokrotnie wyższe kwoty. Izba chce zwrócić się z problemem do NASK, ale NASK takimi sprawami się nie zajmuje. Co robić? Więcej:http://www.internetstandard.pl/news/60432.html

Jeśli nie jesteś Yahoo! albo Amazon.com - zysk z personalizacji Twojej strony będzie w najlepszym przypadku trudny do wykazania. W najgorszym - stracisz pieniądze - stwierdza raport Jupiter Research. Skuteczniejsze okazuje się prostsze i tańsze zwiększenie drożności i poprawienie nawigacji serwisu.

Google poinformowało o przejęciu firmy Sprinks – dostawcy internetowej reklamy kontekstowej. Posunięcie giganta wskazuje na konsolidację rynku e-reklamy.

Internauci to kolejna przyczyna różnic między Starym a Nowym Kontynentem. W Europie wciąż przeważającą grupą użytkowników Sieci są mężczyźni, natomiast w Stanach Zjednoczonych więcej kobiet surfuje w Internecie. Męska dominacja w Europie potrwa do 2010 roku – twierdzą analitycy z Nielsen/NetRatings.