Przegląd Tygodnia 18.08-22.08

Polskie blogi zajmują trzecie miejsce na świecie pod względem liczby. Nie będzie badań wydatków na reklamę prowadzonych przez I-Metrię. Programiści z grupy Janosik poznali specyfikację Płatnika Przekaz Elektroniczny. Centertel zapłacił karę za utrudnianie śledztwa antymonopolowego.

Muzyka online stała się bardzo popularnym i dochodowym przedsięwzięciem. Liczba zainteresowanych pobieraniem z Internetu plików muzycznych bądź ich wymianą w sieciach P2P wciąż wzrasta (według danych z Pew Internet Project od lutego 2001 roku przybyło ich 5 mln). Kim są koneserzy muzyki online? Więcej: http://www.internetstandard.com.pl/news/news.asp?id=58325

Posiadacze kont Inteligo nie muszą już dokonywać przelewów i płatności jedynie w godzinach tzw. sesji Elixir – wszelkie operacje realizowane są natychmiastowo. Usługa jest darmowa i nie wymaga podawania kodu z karty kodów.

W emitowanym przez Polsat programie interaktywnym Aquaz pojawiła się możliwość pobierania gier Java dla telefonów komórkowych. Przygotowane przez firmę Phonesat gry można pobrać, przesyłając SMS-a z informacją o typie aparatu telefonicznego.

Jak wynika z obliczeń Blogcount, polskie blogi zajmują trzecie miejsce na świecie pod względem liczby. Wyprzedzają nas tylko dzienniki pisane po angielsku i portugalsku. Jaka będzie przyszłość tej formy publikacji? Więcej: http://www.internetstandard.com.pl/news/news.asp?id=58299

Pomimo toczącej się w Stanach Zjednoczonych gorącej dyskusji wokół wprowadzenia antyspamowych regulacji prawnych, osoby zaangażowane w debatę mają małą nadzieję na legislacyjne rozwiązanie problemu. Pojawiają się głosy, że więcej zdziała filtr antyspamowy niż jakakolwiek ustawa.

Ostatni wyrok sądowy, stwierdzający, że producenci oprogramowania P2P nie są odpowiedzialni za to, że użytkownicy łamią prawo autorskie przy wymienianiu plików, spotkał się z wyraźnym niezadowoleniem organizacji reprezentujących prawa artystów i wydawców. Wygląda na to, że rozpoczyna się kolejny etap walki o serwisy P2P.

Firma DoubleClick podpisała umowę o współpracy z iProspect oraz Traffic Leader, w ramach której udostępni klientom rozwiązania do promocji w wyszukiwarkach internetowych. Nowa oferta kierowana jest do tych, którzy chcą zintensyfikować swoją obecność w płatnych odnośnikach i liczą na większy wzrost z inwestycji w internetowy marketing.

Operatorzy telefonii komórkowej mają szansę wygrać walkę o pierwszeństwo we wpływach z dostępu do treści, jeżeli tylko odpowiednio szybko zaczną oferować wszelkie innowacyjne usługi mobile – wynika z prognoz firmy konsultingowej Ovum.

Z badania Omnimas, zrealizowanego przez TNS OBOP wynika, że tylko co dziesiąty Polak wysyła pozdrowienia z wakacji za pomocą krótkiej wiadomości tekstowej SMS. Ponad połowa nadal korzysta z tradycyjnych pocztówek.

W opublikowanym ostatnio raporcie Expert Monitora dotyczącym wydatków na reklamę w mediach zabrakło opracowania poświęconego reklamie internetowej. Wynika to z zakończenia współpracy I-Metrii, badającej ten sektor, z wydawcą raportów.

Wydatki na reklamę w prasie wyniosły 11,1 mld USD w drugim kwartale 2003, co oznacza 1,6-proc. wzrost w porównaniu z wynikami z zeszłego roku – wynika z analiz Newspaper Association of America.

Ruszył kolejny internetowy sklep muzyczny w systemie pay-per-song. Korzystać z serwisu mogą użytkownicy Windows Media Player 9.

Klienci amerykańskiego giganta bankowego - Citibanku padli ofiarą oszustwa. Otrzymali e-maile od podszywających się pod pracowników banku osób z prośbą o podanie numeru swojego ubezpieczenia.

Programistom z grupy Janosik udało się poznać specyfikację przygotowania dokumentów wysyłanych do ZUS przez program Płatnik Przekaz Elektroniczny. Zrobili to sami, gdyż ZUS odmówił udzielenia informacji. Ten krok przybliża ich do napisania podobnej aplikacji pod inne niż Windows systemy operacyjne. Więcej: http://www.internetstandard.com.pl/news/news.asp?id=58240

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez eMarketer, firmy z branży spożywczo-kosmetycznej wciąż wydają za mało na reklamę online. Ten sektor rynku mógłby z powodzeniem wykorzystać Internet do skutecznej promocji własnych produktów.

Awaria prądu, która miała miejsce w Stanach Zjednoczonych w ubiegły czwartek, spowodowała, że ruch internetowy w tym kraju spadł o 20-30% poniżej średniej – tak wynika z szacunków firmy comScore Networks.

Po długich negocjacjach firmy fonograficzne w Niemczech zgodziły się uruchomić internetowy serwis muzyczny z możliwością kupowania utworów. Z witryny, której robocza nazwa brzmi Phonoline, za odpowiednią opłatą użytkownicy będą mogli pobrać piosenki ulubionych wykonawców. Nie tylko niemieckich.

Firma AlienPants udostępniła aplikację komputerową, która może znaleźć zastosowanie w centrach informacji dla klientów bądź na kanałach do pogawędek. Nic nie byłoby w tym rozwiązaniu zaskakującego, gdyby nie fakt, że program zapewnia komunikację z klientami poprzez przesyłanie wiadomości SMS o podwyższonej wartości.

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdził stanowisko prezesa UOKiK, który dwiema decyzjami z września 2002 r. nałożył kary pieniężne na PTK Centertel oraz prezesa spółki z powodu utrudniania toczącego się postępowania antymonopolowego. Spółka zapłaciła już karę, prezes jeszcze nie. Sprawa o praktyki antymonopolowe dalej w toku. Więcej: http://www.internetstandard.com.pl/news/news.asp?id=58185

Po zakończeniu procesu przejęcia Overture, Yahoo może przejąć techniki wyszukiwania, które posiada AltaVista. Możliwe jest to z tego względu, że AltaVista należy do Overture. Wyszukiwarka ma posłużyć do przeprowadzania doświadczeń nad nowymi technikami wyszukiwania.

Kontrowersyjną zmianą świadczenia usługi internetowo-telefonicznej ISDN przez TP SA zajął się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Obecni klienci mają jednak wciąż wiele pytań co do sposobu funkcjonowania nowej oferty oraz jej ewentualnej zmiany.

Jak wynika z raportu opracowanego przez ForeSee Results i Internet Retailer, amerykańscy właściciele sklepów internetowych nie są zadowoleni ze sposobu działania handlu on-line.