Przegląd Tygodnia 06.10-10.10

Zwiększają się przychody pism internetowych. Rząd zdecydował, że będzie negocjować z UE wprowadzenie zerowej stawki na Internet. Coraz popularniejsza staje się wideoreklama. Do Sieci powraca legendarny Napster.

Indeks przychodów wiodących, europejskich wydawców internetowych wzrósł o 40% w drugim kwartale br. w porównaniu z pierwszym kwartałem – wynika z raportu przygotowanego przez OPA Europe. Amerykańscy wydawcy również notują wzrost przychodów, co związane jest z polepszeniem kondycji e-reklamy. Więcej: http://www.internetstandard.com.pl/news/59945.html

Wyniki finansowe Interii w drugim półroczu br. nie będą lepsze od tych z pierwszego półrocza. Spółka utrzyma stratę 2,99 mln zł z pierwszych sześciu miesięcy br. – wynika z zapewnień Tomasza Jażdżyńskiego, prezesa Interii.

Yahoo! zakończyło proces przejęcia firmy Overture. Akcjonariusze zaaprobowali kupno, więc Overture jest już formalnie częścią Yahoo! Transakcja opiewa na kwotę 1,63 mld USD.

Pierwszy raz na publikowanej corocznie przez SANS Institute liście 20-tu aplikacji, które są wykorzystywane najczęściej do włamywania się do systemów, znalazł się program pocztowy Outlook i oprogramowanie "peer-to-peer".

Niewykluczone, że "windowsowa" wersja serwisu muzycznego iTunes Music Store zostanie uruchomiona znacznie wcześniej niż się spodziewano. Treść rozesłanego do amerykańskich dziennikarzy zaproszenia na konferencję prasową sugeruje, że start nowej wersji iTunes może się odbyć już za niecały tydzień.

Veracomp rozszerza ofertę rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo komunikacji za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Najnowszą propozycją jest Nokia Access Mobilizer, system, który umożliwia dostęp do zasobów sieci korporacyjnej, przy wykorzystaniu telefonów komórkowych, komunikatorów czy palmtopów.

W ramach podpisanej z firmą Energis umowy Interia.pl uruchomiła numer dostępowy do Internetu. Portal jest kolejnym po m.in. Onecie, Gadu Gadu i Tlenie partnerem Energis w oferowaniu "wdzwanianego" dostępu do Internetu. Firma telekomunikacyjna nie zamierza poprzestać na dotychczasowych umowach - wkrótce współpracę rozpocznie z innymi serwisami. Zamierza również świadczyć usługi szerokopasmowego dostępu do Sieci.

Coraz większą popularnością cieszą się prezentacje online oraz przekazy multimedilane, dzięki którym klienci mogą poznać szczegóły produktu, kiedy zamierzają go nabyć – wynika z badania przeprowadzonego przez Bitpipe.

Serwis muzyczny Musicmatch, mający być "windowsową" odpowiedzią na iTunes Music Stoire Apple'a, nabył już prawa do dystrybuowania ponad 500 tys. utworów. Firma podpisała ostatnio umowy dystrybucyjne z wszystkimi wytwórniami muzycznymi z tzw. Wielkiej Piątki, a także z wieloma niezależnymi wytwórniami.

Internauci zakładają coraz więcej internetowych zapisków, jednak ich lwia część jest sporadycznie aktualizowana, a życie przeciętnego bloga wynosi 126 dni – wynika z badania przeprowadzonego przez Perseus Development.

W Stanach Zjednoczonych zakończyła się kolejna rozprawa sądowa o naruszenie praw autorskich. Tym razem przedmiotem sprawy był newsletter przygotowywany przez Lowry's Market Trend Analysis, który pracownicy firmy Legg Mason nielegalnie rozprowadzali między sobą. Sędzia określił wysokość kary za złamanie praw autorskich na 20 mln USD.

Zawiązana w Wielkiej Brytanii Wielopartyjna Parlamentarna Grupa Internetowa wystosowała specjalne oświadczenie do brytyjskiego rządu, by ten zaostrzył przepisy antyspamowe. Chodzi przede wszystkim o usprawnienie mechanizmów przesyłania skarg na spamerów oraz zwiększenie ochrony użytkowników prywatnych przed falą niechcianych wiadomości.

Przychody portalu Yahoo w zakończonym 30 września okresie rozrachunkowym wyniosły 356,8 mln USD. Internetowa spółka zanotowała zysk netto w wysokości 65,3 mln USD.

PAP: Minister finansów Andrzej Raczko podczas spotkania Rady Ministrów do Spraw Ekonomicznych i Finansowych Unii Europejskiej złożył propozycję zwolnienia usług dostępu do Internetu z VAT.

Użytkownicy pakietu Office 2003 będą mieli dostęp do witryny Amazon.com bez konieczności używania przeglądarki internetowej. Już wkrótce specjalną aplikację będzie można pobrać z witryny Microsoftu.

Koncern opatentował jedną z powszechnie wykorzystywanych przez komunikatory internetowe funkcję - informowanie użytkownika, że osoba, z którą rozmawia on za pośrednictwem owego komunikatora właśnie pisze jakąś wypowiedź. Z funkcjonalności tej korzystać mogą dziś m.in. użytkownicy programów ICQ, Yahoo Messenger oraz AOL Messenger - czyżby niedługo miało się to skończyć?

W komunikatorze internetowym AOL Instant Messenger wyświetlane będą reklamy podobne do telewizyjnych. Zamiast tradycyjnych już bannerów pojawią się wideo-spoty. Co ciekawe, w polskich komunikatorze Tlen też planowane są takie zmiany. Więcej:http://www.internetstandard.com.pl/news/59844.html

Microsoft pracuje nad zmianami w przeglądarce Internet Explorer (IE), które będą dotyczyć sposobu zagnieżdżania i automatycznego startowania pewnych programów interaktywnych na stronach webowych.

Klienci banków na Dalekim Wschodzie szybko przyzwyczają się do przeprowadzania operacji bankowych za pośrednictwem Internetu. Dzięki temu w tamtym rejonie dynamicznie wzrasta ilość usług związanych z elektroniczną bankowością – wynika z ostatniego raportu IDC.

Znane są już zasady, według których ponownie funkcjonować będzie Napster. Dostęp do plików muzycznych będzie płatny w formie jednorazowej opłaty lub miesięcznego abonamentu.

Sieć reklamowa Ad.net wprowadziła do swojej oferty nowy produkt Great Reach Placement Net (GRP Net), dzięki któremu możliwe jest budowanie kampanii reklamowej o dużym zasięgu.

W pierwszej połowie br. łączne przychody portalu Gazeta.pl wyniosły 4 mln zł, co oznacza wzrost w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku – wynika ze skonsolidowanego raportu półrocznego Komisji Papierów Wartościowych i Giełd.

Grupa osób, które narzeka na swoje zdrowie i szuka pokrzepienia w internetowych testach diagnostycznych czy poradach lekarskich, wynosi 100 mln osób – wynika z badania przeprowadzonego przez Harris Interactive. W porównaniu z ubiegłym rokiem sieciowych hipochondryków jest więcej o 3 mln osób.

Pod numerem telefonicznym 0 20 9280 działa NumerNet - alternatywny numer dostępowy do Internetu. Koszt połączenia jest taki sam, jak w przypadku TP SA. NumerNet korzysta z infrastruktury Energis Polska. Łącząc się z Internetem za pośrednictwem NumerNetu użytkownicy mogą dodatkowo korzystać z atrakcyjnych, bezpłatnych usług dodanych.

Amerykańska firma Charter Communications (oferująca dostęp do Internetu) zapowiedziała, że nie udostępni stowarzyszeniu RIAA żadnych informacji o swoich klientach, podejrzewanych o nielegalne kopiowanie muzyki. RIAA żąda od Charter wyjawienia personaliów 150 klientów firmy - informuje agencja AP.

Kondycja branży internetowej jest coraz lepsza, chociaż e-marketing jeszcze nie wyszedł na prostą. Najgorsze lata jednak już minęły – powiedział w wywiadzie dla MediaDailyNews Kevin Ryan, szef firmy DoubleClick.

Nowe automaty telefoniczne "Exanto" na kartę chipową zastąpią do końca 2004 roku wszystkie aparaty Telekomunikacji Polskiej starszego typu – tzw. "automaty niebieskie".

W ubiegły piątek Interia.pl oraz ComArch zawarły umowę dotycząca stworzenia i hostingu przez Interia.pl systemu poczty elektronicznej dla "czołowej polskiej instytucji finansowej", będącej klientem ComArch-u.

Amerykańscy politycy i dbające o ich medialny wizerunek agencje reklamowe są zdania, że Internet może być świetnym narzędziem w kampanii politycznej. Przez Sieć można dotrzeć do dużej części społeczeństwa przy wykorzystaniu stosunkowo małych nakładów finansowych.

EICTA - europejskie stowarzyszenie firm i instytucji branży teleinformatycznej na dzisiejszym spotkaniu w Brukseli z komisją ds. społeczeństwa informacyjnego (DGINFO) - zaproponuje podjęcie działań na rzecz obniżenia VAT-u na dostęp do Internetu w Europie, ze szczególnym uwzględnieniem krajów akcesyjnych.

Pod przewodnictwem wiceprezesa Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji Macieja Rogalskiego, polscy operatorzy telekomunikacyjni (PTC Era, TPSA, PTK Centertel, Netia, Energis, Polkomtel, SM-Media, Netia, Tel-Energo, eTel) podjęli się koordynacji prac nad ustaleniem wspólnych zasad świadczenia usług telekomunikacyjnych Premium Rate w Polsce.