Przegląd Prasy 3.10.

Dziś poznamy ostateczną cenę licencji na telefonię trzeciej generacji UMTS.

RZECZPOSPOLITA Minister łączności nie ogłosił w poniedziałek warunków przetargu na koncesje na UMTS w Polsce. Dziś powinno się ukazać rozporządzenie określające cenę licencji, zaś jutro poznamy ich liczbę. (s. B1)

Choć w Polsce jeszcze nie legalizowano podpisu elektronicznego ani dokumentu cyfrowego, transakcje zawierane przez Internet mają pełną moc prawną. To że wirtualne umowy są w pełni dopuszczalne wynika z zasady swobody umów zawartej w dzisiejszych rozwiązaniach prawnych. (s. C3)

GAZETA WYBORCZA Podpis elektroniczny jest już w pełni legalny w Stanach Zjednoczonych. Od niedzieli przez Internet można wykonać czynności, który poprzednio wymagały złożenia odręcznego podpisu na dokumentach papierowych. Każdy podpis cyfrowy będzie jednak weryfikowany np. poprzez podanie dodatkowych danych osobowych. (s. 23)

EBay.com, największa na świecie aukcja internetowa, od poniedziałku zamieszcza na swoich stronach bannery reklamowe. Serwis ten, jako jeden z nielicznych tego typu, przynosi już zyski, a analitycy przewidują, że teraz pokaźną ich część będą stanowiły wpływy z reklam. Strony eBay odwiedza co miesiąc ok. 14 milionów osób. (s. 23)

PULS BIZNESU Mikro Bit, spółka zarządzająca Informatorami Polskimi, skupionymi w serwisie Polska.com.pl, w ciągu półtora roku zainwestuje w rozwój przedsięwzięcia 10 mln zł. Pieniądze będą pochodziły od inwestorów, poszukiwaniem których zajmie się PricewaterhouseCoopers. (s. 5)

Władze antymonopolowe Unii Europejskiej wyrażą zgodę na połączenie giganta internetowego America OnLine z medialnym Time Warner, ale zablokują utworzenie wspólnego przedsięwzięcia TW z głównym brytyjskim koncernem muzycznym EMI. (s. 11)

PRAWO I GOSPODARKA E-bus, wspólne przedsięwzięcie IBM, Microsoftu, Polkomtela i Nokii odwiedzi pięćdziesiąt miast w Polsce. W autokarze zainstalowano dwie sieci LAN, połączone bezprzewodowo z Internetem. W ten sposób firmy zamierzają promować swoje produkty dla małych i średnich firm. (s. 6)

Przewidywano, że Olimpiadę obejrzy w Internecie ok. 35 milionów osób. Tymczasem wirtualnych widzów było tylko ok. 15 milionów. Polski serwis olimpijski sydney2000.pl oglądano średnio 150 tys. dziennie, liczba odwiedzin dochodziła nawet do 300 tys. (s. 6)

WALL STREET JOURNAL Mp3.com ogłosił początek kampanii w Stanach Zjednoczonych, która ma na celu zmianę prawa autorskiego. Spółka domaga się legalizacji swobodnej wymiany muzyki przez Internet.