Przeciążone sklepy internetowe. Tłok aż do utraty łączności

Interentowe hipermarkety - Amazon.com i Walmart.com - kilkakrotnie zaprzestały handlu. Według rzeczników obu serwisów nie miało to wpływu na bezpieczeństwo transakcji.

Walmart w środę był trzykrotnie niedostępny dla klientów. Podobna historia spotkała Amazon.com dwa dni wcześniej. W pewnych godzinach strony serwisów - mimo tego, że dostępne - pobierają się kilkakrotnie dłużej niż zazwyczaj. Miedzy godziną 11 a 11.50 w środę trzeba było odczekać aż 11 sekund, by zobaczyć stronę główną Walmart. Zwykle zajmuje to około 3 sekundy. Wszystkiemu jest winien wzmożony ruch związany ze świątecznymi zakupami.

Firma monitorująca ruch w sieci - AlertSite bada dostępność serwisów co 15 minut z 5 różnych miejsc w Stanach Zjednoczonych. Za niedostępny uznaje się serwis, który nie odpowiada przez 30 sekund.