Programmatic zwiększył zyski National Rail i Forda

National Rail dzięki programmatic zwiększył trafność z dotarciem reklam o 50%, a przychód z reklam wzrósł o 30%. Natomiast firma Ford zyskała o 20% większy odzew ze strony potencjalnych klientów, dzięki nowemu modelowi sprzedaży reklamy internetowej.

Programmatic to nie tylko puste hasło Utrzymanie wizerunku firmy we współczesnym świecie staje się wymagające. Nowe media pozwalają na dotarcie do wielu klientów, jak również utrzymanie świadomości marki. Istotna staje się obserwacja zachowania i reakcji na wiadomości, które otrzymują użytkownicy.

Obecnie jedna osoba może obsługiwać różne urządzenia, które współdzielą ze sobą dane dotyczące użytkownika. Dzięki analizie organizacje są w stanie świadomie wybrać plan, który umożliwi sprzedaż produktu. Każdy z procesów wymaga czasu i wymiany danych pomiędzy wieloma platformami – programmatic jest w stanie to zapewnić.

Coraz więcej firm zaczyna dostrzegać możliwości płynące z programmatic. Choć model ten jest wciąż nowy na rynku, to pojawiło się wiele pozytywnych wyników i komentarzy wśród zagranicznych organizacji. Przytoczmy dwa krótkie studia przypadków.

Programmatic zwiększył zyski National Rail i Forda

National Rail to największy portal kolejowy w Wielkiej Brytanii. Dzięki niemu użytkownicy mogą kupić bilety na dowolny pociąg. Firma stanęła jednak przed problemem, ponieważ rosnąca liczba klientów (8 mln) i inne procesy, w których ramach National Rail musiał prowadzić swoje działania, utrudniały podejmowanie decyzji dotyczących reklamy internetowej. Miesięczna liczba wyświetleń sięgała 69 mln, dając ok. 7 mln wyświetleń reklamowych dziennie (The Guardian „Programmatic ad trading case study with National Rail”, 2012). Do wdrożenia programmaticu przekonały firmę dwa argumenty: przejrzystość i kontrola. Dla National Rail istotne było kontrolowanie reklam napływających na ich portal, ponieważ jedną z podstaw było utrzymanie jakości marki. Po zaimplementowaniu programmaticu trafność z dotarciem reklam wzrosła o 50%, a przychód z reklam wzrósł o 30%.

Tradycyjny model reklamy może rozwinąć skrzydła, jeśli jest wspomagany przez automatyzację. Firma Ford przekonała się o tym, kiedy zaczęła szukać lepszych rozwiązań dla swojej organizacji (Marketing Vox „Case Study: Ford Boosts Engagement 20% With Programmatic Ad Buys”, 2012). Podobnie jak w innych firmach motoryzacyjnych także w Fordzie większość budżetu przeznaczana jest na reklamę bezpośrednią, jak również stałą reklamę na konkretnych portalach. Rozwiązania te nie gwarantowały dotarcia do klienta, nie zapewniały też odpowiednich narzędzi analizy. Konieczne były zmiany. 15 kampanii reklamowych prowadzonych na najważniejszych portalach motoryzacyjnych było wspieranych przez model programmatic. System programmaticu sprecyzował dokładnie oczekiwania modelu potencjalnego klienta. W efekcie firma zyskała o 20% większy odzew ze strony potencjalnych klientów. Sam Ford postanowił o zwiększeniu inwestycji na programmatic.

Programmatic zwiększył zyski National Rail i Forda

Ekspansja rynku programmatic

Jesteśmy świadkami zmian na prężnie działającym rynku reklamy internetowej. Rozwiązania programmatic wdrążane na świecie potwierdzają rentowność inwestycji, jak również udowadniają, że zainteresowanie wciąż wzrasta. Uznając, że w ciągu najbliższych lat zostaniemy zalani przez programmatic, każdy producent powinien zapoznać się z tym, co oferuje ten model reklamy. Stale rosnąca liczba użytkowników urządzeń mobilnych wspomaga reklamę i zapewnia nowe możliwości. Według wyników badania (IAB Polska „Perspektywy rozwojowe mobile online”, 2014) w Polsce na koniec 2013 r. ponad 57% osób powyżej 15 roku życia miało urządzenie mobilne z ekranem dotykowym, systemem operacyjnym i możliwością instalowania aplikacji. Zmiany wymagają nowych rozwiązań, jakie są w stanie zapewnić kompleksowe i szybkie wdrożenia, dzięki którym jesteśmy w stanie zmniejszyć czas i koszt pracy.

Twoja droga do Programmatic - pobierz raport 2015!

Dzięki programmatic można już realizować kampanie online o bardzo wysokiej skuteczności i niższym niż dotychczas koszcie. Pobierz raport "Twoja droga do programmatic" i dowiedz się na czym polega najnowszy trend w marketingu interaktywnym!

W raporcie przedstawiamy:

  • Wyniki badania Internet Standard w 128 organizacjach
  • Popularność programmatic marketing na świecie i w Polsce
  • Rolę platform i danych w świecie programmatic
  • Wizję trendów programmatic na 2015 rok

Twoja droga do Programmatic - pobierz raport 2015!