Program reklamowy od MySpace

MySpace ujawniło dziś, że z jego autorskiego programu reklamowego MyAds korzysta już więcej niż 3 500 rożnej wielkości reklamodawców, w tym zarówno muzycy jak i przedstawiciele małego biznesu z różnych gałęzi gospodarki.

Służące do przeprowadzania kampanii reklamowych na MySpace narzędzie MyAds zostało uruchomione pod koniec lipca (testy bety zakończyły się we wrześniu), ale oczekiwane było już w zeszłym roku.

Reklamodawca pragnący umieścić reklamę na MySpace ma do wyboru standardowe formy reklamowe, zaaprobowane przez Interactive Advertising Bureau. Reklamy tworzyć można za pomocą wbudowanych szablonów lub tez dodawać własne kreacje. Do MyAds dołączone jest dodatkowo oprogramowanie pozwalające śledzić efektywność kampanii (aktualny koszt kliknięcia, liczbę kliknięć itp.).

MyAds wykorzystuje technologię nazwaną "HyperTargeting", która porównuje informacje o użytkownikach i automatycznie dopasowuje do nich reklamy. Reklamodawca ustawiając model rozliczeniowy cost-per-click (CPC) może go dopasowywać do ponad 1 tys. kategorii, w których zostały pogrupowane zachowania użytkowników MySpace. Opłaty ustawiane są na minimum 0,25 USD za kliknięcie (górna granica wynosi 10,000 USD).

"Założenia dotyczące przychodów z usługi zostały przekroczone już w pierwszym tygodniu istnienia - podaje MySpace - natomiast baza klientów rosła średnio o 200 proc. odkąd skończył się okres testów."