Prognoza wzrostu reklamy internetowej dla świata

Na całym świecie w tym roku firmy wydadzą ponad 400 mld USD na reklamę. 4,6% tej sumy zostanie przeznaczone na reklamę internetową. 2005 rok będzie rekordowy dla branży. Według ZenithOptimedia - również w kolejnych latach. Wraz ze wzrostem wydatków na usługi marketingowe rośnie też popyt na usługi firm badawczych.

Według prognozy październikowej od ZenithOptimedia, wydatki na reklamę internetową miały w tym roku stanowić 4,3% całkowitych wydatków na internet. Obecnie firma zwiększyła swą prognozę do 4,6%.

Internet na całym świecie zarobi ponad 18 mld USD tylko na reklamie. W ubiegłym roku było to 14 mld USD. W kolejnych latach rosnąć będą zarówno wydatki na to medium, jak i jego udział w reklamowym torcie. W 2006 roku reklamodawcy na całym świecie wydadzą na reklamę online około 22,5 mld USD, w 2007 prawie 26,5 mld USD, zaś w 2008 - 30 mld USD.

Według prognoz ZenithOptimedia w 2008 roku udział reklamy internetowej wyniesie około 6,4% w skali świata zrówna się więc z wydatkami na reklamę zewnętrzną.

Jak zaznacza raport, wraz ze wzrostem rynku reklamy, a zainteresowaniem stosunkowo nowym kanałem marketingowym w szczególności, zwiększać się będzie zapotrzebowanie na wyrafinowane narzędzia do analizy kampanii reklamowych. W tym roku, na całym świecie firmy badawcze zarobiły około 23 mld USD. Przeznaczonych więc zostało na ten cel około 6% sum wydanych na usługi komunikacyjne i marketingowe. Rynek badawczy ma w tym roku zarobić o około 11% więcej w porównaniu do 2004 roku i takie tempo wzrostu ma się utrzymywać w najbliższych trzech latach.