Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Prognoza wzrostu reklamy internetowej dla świata

Na całym świecie w tym roku firmy wydadzą ponad 400 mld USD na reklamę. 4,6% tej sumy zostanie przeznaczone na reklamę internetową. 2005 rok będzie rekordowy dla branży. Według ZenithOptimedia - również w kolejnych latach. Wraz ze wzrostem wydatków na usługi marketingowe rośnie też popyt na usługi firm badawczych.

Według prognozy październikowej od ZenithOptimedia, wydatki na reklamę internetową miały w tym roku stanowić 4,3% całkowitych wydatków na internet. Obecnie firma zwiększyła swą prognozę do 4,6%.

Internet na całym świecie zarobi ponad 18 mld USD tylko na reklamie. W ubiegłym roku było to 14 mld USD. W kolejnych latach rosnąć będą zarówno wydatki na to medium, jak i jego udział w reklamowym torcie. W 2006 roku reklamodawcy na całym świecie wydadzą na reklamę online około 22,5 mld USD, w 2007 prawie 26,5 mld USD, zaś w 2008 - 30 mld USD.

Według prognoz ZenithOptimedia w 2008 roku udział reklamy internetowej wyniesie około 6,4% w skali świata zrówna się więc z wydatkami na reklamę zewnętrzną.

Jak zaznacza raport, wraz ze wzrostem rynku reklamy, a zainteresowaniem stosunkowo nowym kanałem marketingowym w szczególności, zwiększać się będzie zapotrzebowanie na wyrafinowane narzędzia do analizy kampanii reklamowych. W tym roku, na całym świecie firmy badawcze zarobiły około 23 mld USD. Przeznaczonych więc zostało na ten cel około 6% sum wydanych na usługi komunikacyjne i marketingowe. Rynek badawczy ma w tym roku zarobić o około 11% więcej w porównaniu do 2004 roku i takie tempo wzrostu ma się utrzymywać w najbliższych trzech latach.