Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Profesjonaliści nieufni wobec WWW

Profesjonaliści, którym internet ma przecież sporo do zaoferowania, tracą zainteresowanie informacjami, jakie można tu znaleźć. W 2001 roku informacji poszukiwało tu 79% z nich, w 2005 - 67%. Najwięcej czasu zajmuje ich wyszukanie. Na analizę pozostaje coraz mniej czasu...

Według raportu Outsell, osoby pracujące w branży finansowej, HR, prawnicy, informatycy, handlowcy, marketerzy czy naukowcy rzadziej niż 4 lata temu szukają informacji w internecie. Chętniej zaś poszukują ich w firmowych intranetach, podpytują kolegów czy przeglądają biblioteczne zbiory. Łącznie przeznaczają na to średnio 11 godzin w porównaniu do 8 godzin w 2001 roku.

Najbardziej zastanawiającą tendencją jest zmniejszanie się czasu poświęcanego na analizę pozyskanych treści. Jeszcze w 2001 roku przeznaczano na nią 56% czasu pracy. Obecnie 53% czasu poświęcane jest na wyszukanie istotnych informacji. Raport podsuwa więc tezę, że mimo zwiększania się liczby źródeł informacji, coraz trudniej wyszukać wartościowe treści.

Badania Outsell opierają się na analizie ankiet zebranych od 2 tys. amerykańskich pracowników.