Producenci samochodów wchodzą w Internet
- Siergiej Greczuszkin,
- 06.12.2000, godz. 10:36
DaimlerChrysler AG i dział internetowy Deutsche Telekom (T-Online), ogłosiły swoje plany dotyczące otwarcia internetowego joint venture, który będzie obsługiwać klientów samochodowych w krajach niemieckojęzycznych.
Pierwszy serwis internetowy będzie skupiony na autach marki Mercedes-Benz. Jego uruchomienie planowane jest na lato przyszłego roku. Następny w kolejności ma być serwis poświęcony Smartowi i pojawi się wraz z portalem niezależnym już w niedalekiej przyszłości. Portal ten będzie platformą dla nowych serwisów e-commerce skupiających się na wiadomościach dotyczących korków na ulicach , biznesu, sportu itp.
DaimlerChrysler będzie właścicielem 51% udziałów nowo powstałej spółki, a T-Online właścicielem 49%. Kapitał założycielski spółki ma wynosić 20 mln euro. Cała operacja musi jeszcze zostać zatwierdzona przez zarząd T-Online.
Także włoski koncern Ferrari poinformował o planach ekspansji w Internecie.