Proces za fałszywe "kliknięcia"
- Magdalena Górak,
- 26.11.2004, godz. 14:09
Firma Google wytoczyła proces wydawcy korzystającemu z jej programu Adsense za to, że ten generował sztuczne "kliknięcia" w reklamy. Przypomnijmy, że w tym programie Google płaci właścicielom serwisów za każde "kliknięcie".
Od sierpnia 2003 Auction Experts International i jego założyciele - Sergio Morfin i Alexei Leonov - klikali w reklamy serwowane przez program Adsense na stronie swojej firmy Auction Experts i opłacali dodatkowo 50 osób, by robiły to samo. Google pozwało fałszerzy "kliknięć" za złamanie warunków umowy.
Eksperci przyznają, że problem fałszywego "klikania" w reklamy nie jest poważny, lecz chwalą Google za podjęcie szybkich działań, by ten proceder ukrócić. Google oczekuje finansowej rekompensaty i zwrotu wszystkich pieniędzy wpłaconych firmie Auction Experts.
W marcu br., aresztowano programistę, który szantażował Google, żądając 100 tys. USD za nieopublikowanie aplikacji generującej fałszywe "kliknięcia" w reklamy AdSense.