Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Priceline.com naprawdę na plusie

Priceline.com, które jeszcze pół roku temu przeżywało kłopoty, jako jedna z nielicznych firm internetowych osiągnęło zyski według tradycyjnych standardów księgowych.

“Odrodzenie” Priceline.com nastąpiło dzięki gwałtownemu i nieoczekiwanemu wzrostowi spredaży. W II kw. br. jej wartość wyniosła 364 mln USD, znacznie przekraczając prognozowane wcześniej 301 mln USD.

Poprzednio zbliżony poziom sprzedaży Priceline.com osiągnęło rok temu. Potem jednak sprzedaż stopniowo spadała, by w IV kw. ub. roku osiągnąć 228 mln USD. Jak obrazowo opisał analityk Merrill Lynch, firma przez blisko 9 miesięcy stała nad grobem i udzielono jej nawet ostatniego namaszczenia, ale teraz trenuje już przed maratonem.

Zyski Priceline.com wyniosły 11,7 mln USD, albo 5 centów na akcję, czyli 1,5 centa więcej niż prognozowali analitycy. Kwota ta nie uwzględnia jednak 5,4 mln USD, które firma przeznaczyć musi na odprawę dla byłego szefa - Daniela H. Shulmana. Wydatki własne Priceline.com spadły o 16% w stosunku do II kw. ub. roku I wynosiły 50,2 mln USD. Według standardowych zasad księgowości (G.A.A.P.), Priceline zarobiło 2,8 mln USD. Rok wcześniej w tym samym okresie firma poniosła stratę w wysokości 11,7 mln USD.

W przypadku firm internetowych, których finanse były oceniane w sam ten sposób, jedyną dochodową był eBay. W poprzednich latach zyski osiągało także Yahoo!, jednak po załamaniu rynku reklamy internetowej firma ponosi stratę. Według standardu G.A.A.P straty poniosły także dobrze rozwijające się Travelocity oraz Expedia - dotcomy turystyczne.

<i>Źródło: The New York Times</i>