Prasa traci przychody z reklam na rzecz internetu
- Zuzanna Szybisty,
- 11.07.2007, godz. 11:15
Według raportu firmy badawczej Wachovia Equity Research, amerykański rynek reklam coraz bardziej liczy się z potęgą reklamową jaką jest internet.
John Janedis, analityk Wachovia Equity Research wraz ze swoim zespołem, przeanalizował wydatki 100 największych amerykańskich reklamodawców. Z badań wynika, że tradycyjne media tracą przychody z reklam głównie na rzecz internetu.
Większość reklamodawców podzielono na siedem głównych kategorii: przemysł samochodowy, handel detaliczny, usługi finansowe, telekomunikacja, media, ogólne usługi i technologie/internet.
Prasa powiększyła zyski jedynie z reklam usług finansowych, natomiast w całym 2006 r. utraciła 14, 3% wszystkich dochodów z reklam w porównaniu z poprzednim rokiem. Wzrost zysków w 2006 r. zanotowały jedynie telewizja (o 4,4%) oraz przede wszystkim internet (o 17,8%).
Firmy telekomunikacjyjne zmniejszyły wydatki na reklamę w prasie z 31,6% w 2005 r. na 24% rok później. Podobnie było w branży samochodowej i handlu detalicznym.
Wachowia stwierdza, że najbardziej obiecującym rynkiem reklam w USA jest internet. Analitycy szacują, że będzie on co roku notował średnio 15% wzrost dochodów w ciągu najbliższej dekady i w niedługim czasie powinien zrównać się z rynkiem reklamy prasowej.
Źródło: Editor&Publisher