Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Prasa będzie dinozaurem

Sprzedaż dzienników maleje, oglądalność serwisów informacyjnych rośnie. Co trzecia osoba w wieku 18-24 lat uważa internet za główne źródło wiadomości. 4 na 10 Amerykanów sprawdza wiadomości na ulubionym portalu przynajmniej raz dziennie. Prasa jest medium na wymarciu?

Według Audit Bureau of Circulations (ABC) sprzedaż dzienników dla całej Ameryki spadła średnio o 1,9% w przeciągu sześciu miesięcy. Choć dla kilku tytułów sprzedaż wzrosła, to o zaledwie dziesiętne procenta. New York Times zyskał 0,24%, USA Today 0,05%.

W wywiadzie dla Financial Times, dyrektor zarządzający Newspaper Association of America przyznał, że w ciągu kilku ostatnich lat tradycyjni wydawcy zaczęli uświadamiać sobie coraz bardzie złowrogi dla prasy trend, w tym siłę wyszukiwarek.

Według raportu Carnegie Corporation aż 44% osób w wieku 18-34 lat odwiedza serwisy Google czy Yahoo News co najmniej raz dziennie, aby sprawdzić tam najświeższe informacje. I jedynie 19% osób w tej grupie wiekowej za główne źródło informacji uważa dzienniki. Według najnowszego raportu JupiterResearch tyle samo dorosłych Amerykanów za główne źródło informacji o świecie i lokalnej społeczności cztery lata temu uznawało internet. W tej chwili myśli tak już 26% badanych.

Według badań JupiterResearch w ciągu ostatnich czterech lat o 35% wzrosła liczba osób, które preferują informacyjne serwisy online. Trend ten budują głównie osoby młode, w wieku 18-24 lat, spośród których aż co trzeci wybiera internet. Telewizja wciąż prowadzi - za główne źródło informacji uważa ją 40% Amerykanów. Prasa została już w tej chwili daleko w tyle za internetem. W tej grupie wiekowej przywiązanie do prasowych informacji zadeklarowało jedynie 10% respondentów badania JupiterResearch.