Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Poziom zadowolenia klientów Apple nieznacznie spada

Produkty Apple ponownie otrzymały najwyższą ocenę w corocznym raporcie na temat satysfakcji klientów, przygotowanym przez amerykańską organizację American Customer Satisfaction Index. Warto jednak zaznaczyć, że firma z Cupertino jako jedyna zanotowała w porównaniu do 2008 roku nieznacznie gorszy wynik.

Coroczny raport przygotowywany jest przez organizację American Customer Satisfaction Index od 1996 roku. Z najnowszego wynika, że średni poziom zadowolenia klientów z produktów z kategorii "komputery osobiste" wzrósł (w porównaniu z rokiem 2008) - o 1 punkt, do poziomu 75.

Ponadto, co interesujące, wśród ujętych w raporcie firm jedynie Apple zanotowało nieznaczny spadek poziomu zadowolenia klientów - o 1,2 punktu. Nie zmienia to jednak faktu, że sprzęt z nadgryzionym jabłuszkiem (podobnie jak w roku 2008) pozostawił daleko w tyle konkurencyjne konstrukcje.

Otrzymane wyniki:

Apple: 84 (2008 r. - 85)

Dell: 75 (2008 r. - 75)

Compaq (Hewlett-Packard): 74 (2008 r. - 74)

Gateway (Acer): 74 (2008 r. - 74)

HP (Hewlett-Packard): 74 (2008 r. - 74)

IBM i Packard Bell: poziom zadowolenia klientów niezmierzony