Poziom zadowolenia klientów Apple nieznacznie spada

Produkty Apple ponownie otrzymały najwyższą ocenę w corocznym raporcie na temat satysfakcji klientów, przygotowanym przez amerykańską organizację American Customer Satisfaction Index. Warto jednak zaznaczyć, że firma z Cupertino jako jedyna zanotowała w porównaniu do 2008 roku nieznacznie gorszy wynik.

Coroczny raport przygotowywany jest przez organizację American Customer Satisfaction Index od 1996 roku. Z najnowszego wynika, że średni poziom zadowolenia klientów z produktów z kategorii "komputery osobiste" wzrósł (w porównaniu z rokiem 2008) - o 1 punkt, do poziomu 75.

Ponadto, co interesujące, wśród ujętych w raporcie firm jedynie Apple zanotowało nieznaczny spadek poziomu zadowolenia klientów - o 1,2 punktu. Nie zmienia to jednak faktu, że sprzęt z nadgryzionym jabłuszkiem (podobnie jak w roku 2008) pozostawił daleko w tyle konkurencyjne konstrukcje.

Otrzymane wyniki:

Apple: 84 (2008 r. - 85)

Dell: 75 (2008 r. - 75)

Compaq (Hewlett-Packard): 74 (2008 r. - 74)

Gateway (Acer): 74 (2008 r. - 74)

HP (Hewlett-Packard): 74 (2008 r. - 74)

IBM i Packard Bell: poziom zadowolenia klientów niezmierzony