Pożegnanie z Maxfonem

Telekomunikacja Polska poinformowała o rozwiązaniu umowy z firmą Maxfon, service providerem świadczącym usługi za pośrednictwem linii 0-700. Przedstawiciele TP S.A. tłumaczą, iż bezpośrednią przyczyną takiej decyzji jest fakt, iż firma odmówiła przyjęcia nowych, bardziej rygorystycznych warunków współpracy, przedstawionych przez TP.

W oświadczeniu opublikowanym przez operatora czytamy, że rozwiązanie umowy z firmą Maxfon to konsekwencja działań podjętych przez TP S.A. dla zapewnienia użytkownikom Internetu bezpiecznego korzystania z sieci i zabezpieczenia ich przed nieświadomym łączeniem się z numerami o podwyższonej płatności.

Miesiąc temu Telekomunikacja wprowadziła nowe wzory umów z service providerami, zaostrzające system kontroli i zwiększające odpowiedzialność za podejmowane przez owe podmioty nielegalne działania (chodzi tu m.in. o dystrybuowanie tzw. dialerów, czyli programów zmieniających standardowe połączenie dial-up na połączenie o podwyższonej płatności).

"TP nie chce czerpać zysków z rozpowszechniania treści kontrowersyjnych moralnie i sprzecznych z prawem. Service providerzy, którzy naruszają prawo, nie mają u nas czego szukać" – tłumaczy Barbara Górska, rzecznik TP.