Powrót do szkoły - gorący okres na rynku RTV AGD

Koniec wakacji to nie tylko początek nowych wyzwań dla uczniów i studentów. To również jeden z najgorętszych okresów na rynku elektroniki użytkowej i sprzętu IT. NEONET, jedna z największych sieci RTV AGD w Polsce, podsumowuje najnowsze trendy sprzedażowe w tzw. okresie ‘Back to School’.

Informacja prasowa: NEONET

W NEONET sprzedaż laptopów wzrasta w tym czasie nawet o 200% w porównaniu z pozostałymi okresami w roku. Jednocześnie w dalszym ciągu utrzymuje się równie wysoka sprzedaż tabletów, które już na stałe wpisały się na listę edukacyjnych niezbędników. Eksperci NEONET szacują, że w tym roku na szkolny sprzęt przeciętne gospodarstwo domowe wyda ok. 1000 zł.

Koniec wakacji to co roku bardzo wyczekiwany przez producentów sprzętu elektronicznego moment. Obok Świąt Bożego Narodzenia oraz okresu Pierwszych Komunii Świętych, jest to jeden z najbardziej intensywnych dla branży okresów sprzedażowych. Zgodnie z szacunkami NEONET – mimo, iż sprzedaż „szkolnej” elektroniki wzrasta już od początku sierpnia, to tegoroczny boom sprzedażowy na topowe kategorie sprzętu dopiero przed nami.

Przeprowadzane w NEONET analizy sprzedażowe pokazują, że przełom sierpnia i września, a także październik, to okres zwiększonej sprzedaży sprzętu elektronicznego oraz IT. „Przyczyną tego stanu jest zarówno większa aktywność producentów sprzętu, którzy przygotowują nowe propozycje urządzeń na nadchodzący sezon, jak i coraz większe zapotrzebowanie polskich uczniów czy studentów na sprzęt, który uprzyjemni im naukę oraz czas wolny. Co ciekawe, wielu producentów wprowadza promocje adresowane specjalnie do uczniów, oferując np. tablety z wgranymi aplikacjami edukacyjnymi, lekturami etc. Sam rynek mobilnych narzędzi edukacyjnych dla uczniów w różnym wieku rośnie bardzo dynamicznie,a sprzęt taki jak tablety czy laptopy pojawia się coraz częściej jako element wyposażenia pracowni w szkołach. Stąd rosnące zapotrzebowanie na dodatkowe sprzęty w domach, gdzie często jeden komputer już nie wystarcza – mówi Łukasz Giewartowski,  Kierownik Działu Rozwoju i Zarządzania Ofertą z NEONET.

Tablety, laptopy, ... i konsole

Tradycyjnie już, w okresie ‘Back to School’ największą popularnością cieszą się laptopy, które osiągają nawet 200%-owe wzrosty sprzedaży, a także drukarki, urządzenia wielofunkcyjne czy od 2 lat tablety. W czasach, gdy technologie towarzyszą nam wszędzie, również w edukacji, Klienci inwestują w multimedialne urządzenia dające dostęp do użytecznych funkcjonalności. W NEONET tablety sprzedają się w dwóch przedziałach cenowych – tańsze modele do 500 zł oraz urządzenia bardziej zaawansowane technologicznie w cenie 1000-2000 zł. Kategorią sprzętu, która w NEONET notuje ogromne wzrosty sprzedaży w przedmiotowym czasie, są również konsole do gier.

W ujęciu ilościowym odnotowane w NEONET wzrosty sprzedażowe w kategorii konsoli do gier, są bardzo wysokie. W porównaniu z ubiegłorocznym okresem ‘Back to School’, możemy mówić o wzrostach na poziomie nawet 800%, mimo że produkt ten nie jest stricte związany z edukacją - zauważa Łukasz Giewartowski z NEONET.

Powód wbrew pozorom jest prosty – uprzyjemnienie dzieciom trudnego powrotu do szkoły i nagrodzenie pierwszych pozytywnych ocen. Zupełnie inaczej przedstawiają się szacunki związane ze sprzedażą komputerów stacjonarnych. Ich sprzedaż już od kilku lat ma tendencję spadkową, co spowodowane jest ekspansją laptopów oraz tabletów.

Do kategorii sprzętu, który w ostatnich miesiącach zbliża się do sprzedażowej czołówki w sklepach RTV AGD, należą smartfony. Głównie ze względu na możliwość instalacji wielu pożytecznych aplikacji, które podnoszą wartość użytkową urządzenia.

Jak wynika z szacunków NEONET, w tym roku na sprzęt do nauki przeciętne gospodarstwo domowe wyda ok. 1000  zł.

Dzisiaj, gdy technologia staje się coraz bardziej zaawansowana, a urządzenia elektroniczne stale wyposażane są w nowocześniejsze funkcje, konieczna staje się inwestycja w wysokiej jakości sprzęt edukacyjny, który posłuży uczniowi na dłużej. Dlatego co roku wydatki na przełomie września i października, stanowią znaczną część domowego budżetu – podsumowuje Kierownik Działu Rozwoju i Zarządzania Ofertą z sieci sklepów NEONET.