Powiększają się badania polskich internautów

Badania polskich użytkowników Internetu obejmują już ponad 25 tys. osób. Zleceniodawca badań, PBI, z optymizmem wypowiada się na temat wiarygodności danych o ruchu na krajowych witrynach internetowych.

Pozyskanie tylu osób do badania jest wynikiem przeprowadzonej rekrutacji na witrynach członków PBI (czyli m.in. na stronach Gazeta.pl, Interia.pl, Onet.pl, WP.pl) oraz współpracy z sieciami reklamowymi.

Dobór do panelu przeprowadzany jest przez Global eMarketing losowo - ankieta wyświetlana jest na co którymś komputerze. Czy w takim razie wyniki z samo rekrutującego się panelu mogą być wiarygodne dla całej populacji Internetu? Zdaniem Global eMarketing mogą.

"Rekrutacja uczestników panelu odbywa się nie tylko na portalach, ale również na witrynach zrzeszonych w sieciach reklamowych - zaznaczyła Monika Niemirowska z Global eMarketing - Według badań Net Track poprzez witryny portali docieramy do 92% internautów, a poprzez witryny sieci reklamowych docieramy do 7,2% internautów, którzy nie odwiedzają portali. Tak więc łączny zasięg akcji rekrutacyjnej przekracza 99% populacji internautów."

Wstępny okres rekrutacji potrwa do połowy września.

Celem badania jest określenie wielkości widowni witryn internetowych, profilu społeczno demograficznego oraz intensywności korzystania ze stron (m.in. określenie czasu, liczby wykonywanych odsłon, wizyt).

Publikacja badań przewidziana jest na jesień br.

Więcej informacji:

http://gem.pl