Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Portal o2.pl chce odszkodowania od NEUTRON-IT

Zarząd portalu o2.pl domaga się odszkodowania za bezprawne dystrybuowanie wtyczki O!Phone przez firmę NEUTRON-IT. Według o2.pl, nazwa tlenofon jest zastrzeżona i posługiwanie się nią przez Neutron-IT jest bezprawne.

Zarząd o2.pl domaga się od NEUTRON-IT zaprzestania naruszania swoich praw i odszkodowania w wysokości pół miliona zł. Jeśli Neutron-IT nie zapłaci tej sumy do 15 listopada br, portal ma zamiar skierować sprawę do sądu.

W marcu 2004 r. tlen.pl szukał dostawcy, który stworzyłby plug-in, umożliwający rozmowy głosowe w komunikatorze. Firma NEUTRON-IT, zajmująca się produkcją oprogramowania i dostarczaniem rozwiązań e-commerce, była brana pod uwagę, ale ostatecznie jej oferta nie została przyjęta i portal sam wykonał wtyczkę umożliwiającą korzystanie z usługi VoIP.

Prezes NEUTRON-IT, Michał Jakubowski przyznaje, że dotarł do nich list od Tlenu z żądaniem odszkodowania. "Nie do końca wiemy za co! W liście nie przedstawiono żadnych konkretnych zarzutów." List jest według niego jedynie wyliczeniem kilkunastu artykułów kodeksu cywilnego dotyczących nieuczciwej konkurencji. Prezes nie rozumie, do czego list wzywa. "Jeśli Tlen sprecyzuje roszczenia w stosunku do naszej firmy, to chętnie na nie odpowiemy. W tej chwili uważamy je za bezzasadne."

Prezes NEUTRON-IT domniema, że Tlen może mieć zastrzeżenia do nazwy. "Ale nasza nazwa to O!Phone, a ich to Tlenofon". Roszczenia Tlenu dziwią prezesa Jakubowskiego tym bardziej, że w dniu wprowadzenia wtyczki przez Neutron-IT - 2 listopada br., prezes dostał list mailowy od Jacka Świderskiego z zarządu o2.pl, gdzie w post scriptum padły słowa aprobaty dla wprowadzonego produktu - "Dobra robota!". Michał Jakubowski przypuszcza, że zarząd Tlenu może być zaniepokojony tym, że plug-in autorstwa Tlenu jest mniej atrakcyjna.

Michał Brański odpowiada: "NEUTRON-IT bezprawnie wykorzystał nasze logo w reklamach swojej usługi. Nazwał swoją usługę tak, aby fonetycznie imitować i ubiec zapowiadaną przez nas w komunikatach prasowych premierę Tlenofonu. Proszę prześledzić cały proces: my publikujemy zapowiedzi, ogłaszamy nazwę

Tlenofon, a nagle wyskakuje usługa o łudząco podobnej nazwie "Tlen O!phone" - tłumaczy Michał Brański.

Wtyczka O!Phone wykonana przez NEUTRON-IT pojawiła się na rynku wcześniej od wtyczki Tlenofon, 2 listopada. Pozwala ona na wykonywanie rozmów telefonicznych na telefony stacjonarne i komórkowe za pośrednictwem komputera. Użytkownik tej usługi nie płaci abonamentu, ani nie ponosi żadnych stałych kosztów. Za połączenia płaci się z góry, doładowując przez Internet konto w serwisie easyCALL.

Usługa Tlenofon oferowana przez komunikator Tlen jest oferowana w formie postpaid, co znaczy, że użytkownik płaci dopiero po otrzymaniu faktury. Aby móc wykonać pierwszą rozmowę telefoniczną trzeba podpisać umowę z firmą o2.pl. Tlenofon został oficjalne uruchomiony 5 listopada. Dariusz Kołtko

szef promocji i komunikacji marketingowej o2.pl przesłał wtedy informację prasową o nowej usłudze.