Porozumienie GIODO i IAB Polska

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz GIODO podpisały porozumienie o wzajemnej współpracy na rzecz upowszechniania prawa do ochrony danych osobowych, prywatności i tworzenia kodeksu dobrych praktyk.

Porozumienie pomiędzy IAB i GIODO stanowi ogromny krok naprzód w zakresie regulacji polskiego rynku internetowego. Dzięki niemu mamy możliwość w realny sposób działać i stanowić regulacje, które będą korzystne dla wszystkich stron rynku - członków IAB, konsumentów i strefy rządowej! - przeczytać można na stronie Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

Na mocy podpisanego 28 stycznia 2010 r. porozumienia, IAB Polska oraz Generalny Inspektor Danych Osobowych zobowiązują się do wspólnych działań na rzecz podnoszenia wiedzy dotyczącej ochrony prywatności oraz danych osobowych w sieci i do podejmowania działań edukacyjnych w tym obszarze. Ponadto strony współpracować będą na rzecz zapewnienia przez członków IAB Polska właściciwego stosowania przepisów o ochronie danych osobowych oraz opracowania kodeksu dobrych praktych z tej dziedziny.

Porozumienie podpisali: Michał Serzycki z ramienia GIODO oraz Piotr Kowalczyk, prezes zarządu i Szymon Szmigiel, członek zarządu IAB Polska.

Źródło: IAB Polska