Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Porównywarki cen coraz popularniejsze

W kwietniu 2007 r. ponad 19% polskich internautów odwiedziło przynajmniej jeden z serwisów porównujących ceny produktów dostępnych w e-sklepach, wynika z badania Megapanel PBI/Gemius. Ponadto według raportu Gemius "E-commerce 2007", 36% internautów, którzy robili zakupy przez internet, korzystało z serwisów porównujących ceny.

W kwietniu 2006 roku witryny tego typu odwiedziło niemal 930 tys. osób, a już rok później liczba użytkowników porównywarek cen wzrosła do ponad 2,7 mln.

8% polskich użytkowników sieci rozpoczyna poszukiwanie produktów, które chce kupić w internecie od porównywarek cen. Najczęściej jednak zaczynają od przeszukania znanych aukcji internetowych (41%) lub skorzystanie z wyszkuiwarki internetowej (32%).

Porównywarki cen są młodym rozwiązaniem w polskim internecie. Pierwsze z nich, m.in. skapiec.pl i kupujemy.pl, powstały dopiero na przełomie 2003/2004 r. Według Megapanelu w kwietniu 2007 r. najpopularniejszą polską porównywarką cen było ceneo.pl z liczbą niemal 1,4 mln użytkowników. Za nią uplasowały się nokaut.pl (800 tys. użytkowników) oraz skapiec.pl (540 tys.).

Porównywarki cen coraz popularniejsze

Zobacz także: Majowy ranking serwisów tematycznych

Polacy liderem e-commerce w regionie

Gemius i Sklepy24.pl przygotowały raport "E-commerce w Polsce 2007"