Popularność treści w serwisach społecznościowych

Centrum badawcze HP zajmujące się sieciami społecznościowymi opublikowało wyniki interesujących badań. Dotyczyły one próby przewidzenia związku pomiędzy czasem opublikowania danej treści w Internecie, a jego popularnością. Pod uwagę wzięto dwa bardzo popularne serwisy tego typu: YouTube oraz Digg.com.

Badaniami objęto ponad 7000 filmów z serwisu YouTube oznaczonych jako "ostatnio dodane" oraz wszystkie linki zamieszczone w serwisie Digg.com pomiędzy 1. lipca a 18. grudnia 2007 roku.

Ze zgromadzonych danych wynikało, iż najwięcej odsłon oraz głosów posiadały wpisy zamieszczone w serwisie w godzinach szczytu (czyli popołudniowo-wieczornych). Znacznie mniej natomiast posiadały te, które opublikowano w nocy czy w weekend. W przypadku YouTube najwięcej odsłon zbierały filmy podczas pierwszych 30 dni od chwili zamieszczenia ich w serwisie.