Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Pop-upów nie sprzedajemy

Internetowy oddział Microsoftu – MSN zapowiedział, że wycofuje się ze sprzedaży reklam typu pop-up czy pop-down. Jako przyczynę podał zamiar wspierania innych form reklamowych i dużą niechęć użytkowników do "wyskakujących okienek". Wiadomo jednak, że w nowej wersji Internet Explorera pojawi się opcja blokowania pop-upów, co z pewnością miało również wpływ na podjęcie decyzji o zakończeniu sprzedaży takich reklam.

Informację podała agencja Reuters. MSN całkowicie porzuca sprzedaż reklam typu pop-up i pop-down. Decyzję o natychmiastowej wykonywalności dostał już brytyjski oddział MSN, a także placówki w Belgii oraz krajach Europy Północnej. Pod koniec tego roku amerykańska centrala ma zakończyć sprzedaż takich reklam.

Zdaniem przedstawicieli MSN, pop-upy wzbudzają zbyt dużo niechęci i irytacji wśród użytkowników, przez co spada ich skuteczność i zainteresowanie tym formatem wśród reklamodawców. MSN uznało, że tego typu reklamy to już „relikty internetowe”. Jak podkreślił jeden z pracowników MSN, firma zamierza wspierać nowoczesne formaty reklamowe – m.in. promocje typu rich media czy video.

Decyzja MSN ma z pewnością związek z polityką Microsoftu, który w przygotowywanej wersji Internet Explorera zamierza umieścić blokadę pop-upów.

Z kolei Yahoo! poinformowało, że na razie nie zamierza wycofać się ze sprzedaży tego formatu. Przedstawiciele firmy zaznaczyli jednak, że w ciągu ostatnich 18 miesięcy zainteresowanie reklamą typu pop-up znacząco spadło.