Pop-up w iTV

Double Click podpisał umowę z operatorem interaktywnej telewizji Liberate Technologies. Oprogramowanie adserverowe zostanie przystosowane do wykorzystania w iTV.

Przedstawiciele Double Click’a poinformowali, ze celem porozumienia jest rozszerzenie dominującej pozycji firmy jako dostawcy oprogramowania adserverowego na rynkowy segment telewizji interaktywnej. Oprogramowanie Double Click’a AdServer zostało już zintegrowane z Navigatorem, aplikacją dostarczającą klientom LT usługę iTV. Firmy poinformowały ponadto, że planują powiązać AdServer z technologią Connect, dzięki czemu operatorzy kablowi będą mogli serwować reklamy w telewizji interaktywnej. W oparciu o tą technologię DC będzie mógł umieszczać spoty i reklamy pop-up pod kątem preferencji odbiorcy.

Double Click prowadził rozmowy na ten temat od marca br., kiedy to ukazała się nowa wersja AdServera. Do czasu porozumienia z Liberate Technologies, firma nie pozyskała jednak jeszcze partnera z grona dostawców iTV. Nie wiadomo, jak szybko zawarta umowa przełoży się na wymierne korzyści finansowe partnerów – według czerwcowego raportu Jupiter Media Metrix, rozwój iTV będzie raczej powolny.

Podobne plany rozwijają inni dostawcy oprogramowania do prowadzenia i planowania kampanii reklamowych w Internecie. Na początku br. 24/7 Media podpisał np. umowę z dostawcą video-on-demand, SeaChange oraz brytyjskim operatorem iTV, Pace.

Z kolei rywal Liberate, OpenTV, poinformował o nawiązaniu współpracy z Macromedia. Firmy poinformowały m.in. że rozwiązania technologii Flash zostaną dodane do przeglądarki Open TV – Device Mosaic. Dzięki porozumieniu, agencje reklamowe mają szansę na tworzenie reklam, które będą mogły być użyte zarówno w kampaniach w Internecie, jak i telewizji interaktywnej.