Poniedziałkowy Przegląd Prasy
- 25.02.2002, godz. 10:38
Według oceny analityków, Bankgesellschaft Berlin może ze sprzedaży klientów konta Inteligo zyskać od 130 do 195 mln zł.
PARKIET
Partnerstwo strategiczne
ComputerLand został strategicznym partnerem Stalexportu w procesie modernizacji przedsiębiorstwa. CL przejmie w utrzymanie, rozwój i wdrażanie systemy informatyczne w Stalexporcie. Wartość ani terminy poszczególnych kontraktów nie zostały na razie ujawnione. (s. 3)
France Telecom nie sprzeda Orange
Zdaniem analityków, FT będzie zmuszony sprzedać część akcji Orange. FT stara się zredukować zadłużenie w wysokości 65 mld EUR sprzedając aktywa, jednak dotychczas otrzymuje mniej niż zakładał. Przedstawiciele FT na razie zaprzeczają jakoby telekom zamierzał sprzedawać w najbliższym czasie akcje operatora komórkowego, których cena spadła w stosunku do pierwotnej oferty o jedną trzecią. (s. 12)
PULS BIZNESU
Energis będzie inwestował
Operator telekomunikacyjny Eenrgis Polska zapowiada, że pomimo kłopotów brytyjskiego udziałowca ma środki na finansowanie inwestycji wielkości 100 mln USD, którą planuje zrealizować na przestrzeni dwóch lat. Zapewnia je pożyczka z Europejskiego Banku Inwestycyjnego. (s. 3)
RZECZPOSPOLITA
Łączność: krytyka UMTS
W Vitorii (Hiszpania) doszło do spotkania przedstawicieli operatorów UMTS z ministrami łączności krajów 15-tki. Przedstawiciele operatorów starają się nakłonić decydentów do zmian w regulacjach rynku telefonii 3G. (s. B 1)
Nie będzie wielu chętnych na licencję
Według analityków Bankgesellschaft Berlin może uzyskać ze sprzedaży klientów Inteligo 130 – 195 mln zł. Pozyskanie jednego klienta kosztowało BGB ok. 500 zł, obecnie według fachowców jeden klient Inteligo jest wart 1000 – 1500 zł. Inteligo może przejąć jeden z banków, które nie posiadają jeszcze obsługi rachunków przez Internet. (s. B 5)
GAZETA WYBORCZA
Cyfrowo i drogo albo wcale
TP S.A. chce pozbyć się konkurecji dostawców Internetu: firmom ISP chcącym wydzierżawić łącze analogowe dla obsługi klientów każe płacić jak za łącze cyfrowe. (s. 17)