Poniedziałkowy Przegląd Prasy

W piątek w KPWiG złożone zostały prospekty Optimusa Technologie oraz Grupy ITI. O ile OT chce zadebiutować jeszcze w br., ITI dopiero w przyszłym roku podejmie decyzję o terminie debiutu.

PARKIET

WLC sprzedaje akcje Apeximu

WLC Invest, spółka zależna Wólczanki, sprzeda 11% akcji Apeximu gdyńskiej firmie BTK Investors po cenie 30 zł za akcję. Obecnie walory Apeximu kosztują na GPW 14,8 zł. Wpłacone już pieniądze zostały przeznaczone przez WLC na konwersję papierów dłużnych Apeximu. (s. 4)

Debiut w grudniu?

W piątek złożony został do KPWiG prospekt Optimusa Technologie. W rozmowie z Parkietem, prezes Optimuesa Jacek Krawczyk podtrzymał wyrażaną wcześniej opinię, że giełdowy debiut Optimusa Technologie odbędzie się jeszcze w tym roku. (s. 6)

Prospekt złożony - debiut niewiadomy

Termin giełdowego debiutu Grupy ITI jej prezes, Jan Wejchert, uzależnił od sytuacji rynkowej. Według Jana Wejcherta debiut będzie rozważany najwcześniej za 2 – 3 miesiące. Podobnie jak w przypadku OT, prospekt Grupy trafił do KPWiG w miniony piątek. (s. 6)

PRAWO I GOSPODARKA

Brokerzy zwalniają

Zniknięcie z rynku kilku domów maklerskich, w tym Wood&Company to w opinii obserwatorów rynku dopiero wierzchołek góry lodowej. Redukcje zatrudnienia w niektórych firmach maklerskich sięgna 30%. (s. 1, 2)

Wortal o reklamie radiowej

Zentropy Partners, dział McCann-Erickson, uruchomił nowy wortal – zaradiem.pl . Jego celem jest informowanie o rynku reklamy radiowej. (s. 6)

PULS BIZNESU

NOM może wystąpić o 90 mln zł

Według Włodzimierza Strzemińskiego, prezesa NOM-u, dobry start operatora pozwoli na zwrot zains\westowanych 200 mln zł już w 2002 roku. Tymczasem operator rozważa wystąpienie na drogę s ądową przeciwko URT i innym organom państwowym z zarzutem bezczynności utrwalającej na rynku monopol TP S.A. NOM domagałby się zwrotu 90 mln zł zapłaconych za koncesję. (s. 3)

GAZETA WYBORCZA

Słodki numerek

Batoniki jednej ze śląskich firm noszą nazwy „1033”, „1044”, „1055” i „1066”. Według rzecznika cukierniczej spółki, firma nie podpisała żadnej umowy reklamowej z operatorami. (s. 27)

Kompania Inteligo

Dziś ruszyła kampania reklamowa Inteligo, która ma kosztować 2,5 mln zł. Do reklamy, wirtualny bank oprócz tradycyjnych mediów wykorzysta także Internet i telefonię komórkową. Według członka zarządu Inteligo Financial Services, co czwarty klient banku sprawdza konto przy użyciu telefonu komórkowego. (s. 27)