Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Poniedziałkowy Przegląd Prasy

Jeszcze nie opadły emocje związane z fiaskiem emisji Areny, a mamy kolejną publiczną sukskrypcję akcji spółki IT. Tym razem w warszawski parkiet celuje Emax.

PARKIET

Emax po 48 złNa podstawie book-buildingu i rekomendacji oferującego cena emisyjna jednej akcji Emaksu została ustalona na 48 zł. Tymczasem cena sugerowana przez spółkę mieściła się w widełkach 63-75 zł. Publiczna subskrypcja akcji poznańskiej firmy rozpoczyna się we wtorek, a kończy w piątek. Emax zaoferuje 850 tys. akcji serii C, kolejne 860 tys. walorów serii B zamierza zbyć główny udziałowiec spółki - BB Investment (str. 4).

PULS BIZNESU

WZA ograniczy zarząd ElektrimuZaplanowane na 30 czerwca walne zgromadzenie akcjonariuszy ma zdecydować o przeznaczeniu 2,8 mld zł zysku za 2000 rok na kapitał zapasowy. Ponadto uczestnicy zgromadzenia przegłosują serie zmian w statucie. Zgodnie z nimi liczba członków zarządu holdingu zwiększy się z trzech do pięciu, WZA ma jednak uchwalić dalsze ograniczenie ich praw (str. 9).

PRAWO I GOSPODARKA

B2C ma się coraz lepiejPolski handel elektroniczny na rynku klientów indywidualnych zanotował w ciągu ostatnich dwóch lat dynamiczny wzrost - oceniają autorzy raportu The ePoland: eCommerce & Technology Use z firm Polish Reviev Market i eMarketer. W 1999 r. przychody z e-handlu wzrosły o ponad 300 proc. w porównaniu z poprzednimi dwunastoma miesiącami. W 2000 r., według różnych źródeł, przychody te wyniosły od 7,5 mln USD, do 38 mln USD (str. 6).

GAZETA WYBORCZA

Portale wciąż niedochodowePorównanie mediów internetowych z tradycyjnymi dowodzi, że portale mają jeszcze czas na dojście do zysków. Nie powinny więc ograniczać kosztów, a więcej inwestować w mechanizmy pozwalające przekuć popularność na przychody finansowe - uważają eksperci McKinsey & Company. Jednak nieprzerwane pasmo strat portali było przyczyną trwającego od ponad roku załamania notowań firm internetowych na światowych giełdach (str. 28).