Ponad 30% dynamika wzrostu wartości reklamy internetowej w 2008 r. wg Starlink

7 miliardów 719 milionów złotych wyniosła szacowana wartość rynku reklamowego w Polsce wg najnowszego raportu domu mediowego Starlink. Największą dynamiką wzrostu wykazała reklama kinowa oraz internetowa.

Wg raportu domu mediowego Starlink szacowana wartość rynku reklamy w Polsce w 2008 r. wyniosła 7 miliardów 719 milionów złotych, jej wzrost względem roku poprzedniego wyniósł 12%.

Reklama internetowa, tuż obok kinowej cechowała się najwyższą dynamiką wzrostu, która w porównaniu do roku 2007 wyniosła kolejno: +31% i +32%. O 14,5% wzrosły wydatki na reklamę telewizyjną. Poniżej średniej rynkowej rosły nakłady na reklamę w dziennikach (+2%), w reklamie zewnętrznej (+3,9%), w magazynach (+4,2%) oraz w radiu (+9,7%).

Z naszego raportu wynika, że już w IV kwartale ub.r. dynamika wydatków reklamowych wyhamowała. Dzisiaj spodziewamy się, że w 2009 r. odnotujemy wzrost rynku między 0 a 3 proc. Wiele zależy jednak od tego czy obecne deklaracje reklamodawców znajdą pokrycie w rzeczywistości i ich wydatki, zwłaszcza w drugiej połowie roku, nie będą niższe od zapowiadanych - powiedziała Lidia Kacprzycka, nowy dyrektor generalny Starlinka.

Raport domu mediowego Starlink opiera się na estymacjach netto inwestycji w reklamę (tj. szacowanych kwotach wpływów reklamowych mediów po rabatach, ale przed podatkiem VAT). Punktem wyjścia są dane monitoringowe przez Expert Monitor.

Źródło: http://www.marketing-news.pl