Ponad 200 mln unikalnych użytkowników

Amerykańska spółka Yahoo! ogłosiła wyniki finansowe i ujawniła plany związane z rozszerzeniem usług szerokopasmowego dostępu do Internetu w Stanach Zjednoczonych.

Całkowite wpływy portalu wzrosły w roku 2002 względem poprzedniego o 33% z 717,4 mln do 953,1 mln USD. Stało się tak m.in. dzięki zmianie struktury przychodów; portal czerpie je dziś już nie tylko z reklam, ale zarabia także na płatnych linkach. Przychody z tego tytułu wzrosły w minionym roku w porównaniu z rokiem 2001 o 120% i osiągnęły 89,4 mln USD.

Znaczącym źródłem dochodów Yahoo! stały się usługi dostępu do Ineternetu - zarówno dial-up, jak i szerokopasmowe. Firma zapowiada zresztą rozwój tego typu usług; m.in. zainwestuje znaczne środki w rozwój szerokopasmowych usług dostępowych na terenie całych Stanów Zjednoczonych. W czwartym kwartale minionego roku, spółka odnotowała ze świadczenia usług dostępowych zysk w wysokości 46,2 mln USD przy sprzedaży na poziomie 285,8 mln. Dla porównania, w analogicznym okresie roku 2001, sprzedaż o wartości 188,9 mln USD przyniosła stratę w wysokości 8,7 mln.

Szefowie Yahoo! podwyższyli także prognozy dotyczące przychodów w roku bieżącym. Zarząd oczekuje, że portal wygeneruje w roku 2003 przychód na poziomie 1,1 - 1,2 mld USD.

Według badań opublikowanych przez firmę badawczą Nielsen NetRatings, na koniec 2002 r. portal Yahoo!, trzydziesty miesiąc z rzędu był najczęściej na świecie odwiedzanym serwisem. W grudniu 2002 odwiedziło go 213 mln unikalnych użytkowników z całego świata, o 25 mln więcej niż przed rokiem.