Ponad 1/3 klientów nie wróci na źle zaprojektowaną stronę
-
- Piotr Zalewski,
- 16.06.2006, godz. 10:43
Dziewięciu na dziesięciu klientów rezygnuje z transakcji online po trzech nieudanych próbach. 1/3 nigdy już nie wróci na stronę, która pozostawiła negatywne wrażenie.
91% badanych po trzech nieudanych próbach zrezygnowało z transakcji.
36% powiedziało, że nie będzie więcej decydować się na usługi online firmy, która pozostawiła złe wrażenie. 20% wskazało, że złe doświadczenie online spowodowało, że zaprzestanie korzystać z usług firmy w internecie jak i w warunakach offline.
- Klienci rezygnują przede wszystkim w trakcie procesu zamawiania, który jest często zbyt skomplikowany - wyjaśniał Mark Aldridge z firmy badawczej Empirix.
- Problemem wielu stron są nieścisłości związane z systemem płatności. Na przykład użytkownik nie dostaje potwierdzenia po dokonaniu płatności kartą, wtedy chwyta za telefon i dzwoni do obsługi klienta. Takie zakupy online nie mają sensu - tłumaczył Mark Aldrifge.
Badanie zostało przeprowadzone przez firmę Empirix, na dwóch tysiącach brytyjskich klientów internetowych banków, sklepów i biur podróży.
Więcej: Empirix