Pomór w menażerii

Rozwiała się też wizja rynku wartego - jak oceniają analitycy - miliard dolarów. Właściciele zwierząt domowych nadal pozostają odbiorcą niszowym.

Do naszych przyjaciół i klientów!

Od 9 listopada zamykamy wirtualne drzwi. W skrócie - nie byliśmy w stanie zdobyć dodatkowych funduszy niezbędnych do utrzymania rozwoju firmy. W związku z tym zarząd spółki podjął bardzo trudną decyzję o zakończeniu działalności Pets.com i chociaż częściowym wynagrodzeniu naszych udziałowców.

(...) Mamy nadzieję, że czas spędzony z nami przyniósł wam korzyści: niezależnie, czy przeglądaliście nasze działy informacyjne czy kupowaliście pokarm i zabawki dla ulubionych zwierzaków. Jeszcze raz pragniemy podziękować wam za bycie częścią Pets.com - wasze wsparcie było dla nas nieocenione.

W Polsce natomiast Sieć wciąż jest traktowana jako miejsce, gdzie można niewielkim kosztem zamieszczać reklamy. Na otwarcie sklepu decyduje się jednak niewielu. "Handel internetowy ma na razie znikomy udział w naszych obrotach" - przyznaje Marcin Banasiewicz z Pabemii, jednego z nielicznych sklepów, oferujących artykuły dla zwierząt.

Pabemia sprzedaje za pośrednictwem telefonu, faksu i e-maili. Posiada także rozbudowaną sieć sklepów, które przynoszą najwięcej zysków. Może więc na taki eksperyment sobie pozwolić. "Rynek internetowy rozwija się jednak w tak dużym tempie, że nieostrożnością byłoby go ignorować. Sklep online traktujemy jako inwestycję, która wcześniej czy później powinna zaprocentować" - dodaje Banasiewicz. Przypadek Pabemii jest wciąż odosobniony. Choć wyrastają dziesiątki witryn miłośników psów, kotów i innych zwierząt domowych, oferta sklepów jest uboga. Obecnie największą liczbą mogą się poszczycić internetowe sklepy akwarystyczne, np.http://colisa.com.pl/.

Brakuje profesjonalnie przygotowanego internetowego sklepu dla zwierząt. Być może wkrótce pojawią się chętni do wypełnienia tej luki. Upadek Pets.com i to w kraju, w którym e-biznes zdecydowanie wyprzedza działalność w tym zakresie w Polsce, może jednak źle wróżyć przyszłości.