Polskie TOP witryny czerwca

Witryny, uczestniczące w badaniu gemiusAudience w czerwcu, odwiedziło łącznie 6,39 mln użytkowników (real users), co oznacza spadek o 346 tys. w stosunku do majowego wyniku 6,736 mln. Ogółem internauci wykonali 1,431 mld odsłon, czyli o 114 mln więcej niż w maju. O 33 minuty wydłużył się średni czas przebywania internautów na badanych serwisach. Zasięg czerwcowego badania gemiusAudience wyniósł 86,04%, czyli był nieznacznie mniejszy niż miesiąc wcześniej (86,73%).

Witryny, uczestniczące w badaniu gemiusAudience w czerwcu, odwiedziło łącznie 6,39 mln użytkowników (real users), co oznacza spadek o 346 tys. w stosunku do majowego wyniku 6,736 mln. Ogółem internauci wykonali 1,431 mld odsłon, czyli o 114 mln więcej niż w maju. O 33 minuty wydłużył się średni czas przebywania internautów na badanych serwisach. Zasięg czerwcowego badania gemiusAudience wyniósł 86,04%, czyli był nieznacznie mniejszy niż miesiąc wcześniej (86,73%).

Przypomnijmy, w czerwcu polskich użytkowników sieci powyżej 15 roku życia, według badania Net Track SMG/KRC) było ok. 7,45 mln, nieco mniej niż w maju (7,51 mln). Łączna liczba internautów w Polsce zapewne sięga 10-11 mln osób, jeżeli włączymy korzystających z sieci poniżej skończonych 15 lat.)

Polskie TOP witryny czerwca

Liczba internautów w Polsce 2003-2004 r.

Czerwcowi liderzy

Według najnowszego, czerwcowego badania gemiusAudience, numerem jeden pozostało Allegro z wynikiem 2,47 mln użytkowników (real users). Serwis aukcyjny zanotował w czerwcu 86,60 mln odsłon. Pozycja druga należy do o2.pl z wynikiem 1,98 mln użytkowników (real users) oraz 170,23 mln odsłon. Zmiana nastąpiła na trzecim miejscu, na które z czwartej pozycji wskoczył Blog (805,2 tys. użytkowników (real users) i 27,83 mln odsłon). Trzecia, według majowego zestawienia, Ściąga.pl spadła na 5. miejsce (692,9 tys. użytkowników (real users) i 9,98 mln odsłon). Wyraźnie widać czerwcowy spadek zainteresowania "szkolnymi pomocami", bowiem w maju serwis notował 1,03 mln użytkowników (real users). Początek okresu wakacyjnego sprawił, że Rozklad-PKP.pl awansował o jedno oczko z 5. na 4. miejsce (801,4 tys. użytkowników (real users) i 13,3 mln odsłon). Całej wiodącej trójce w czerwcu spadła liczba odwiedzających użytkowników (real users). Widownia rozkładu jazdy PKP powiększyła się natomiast o ponad 100 tys.

Polskie TOP witryny czerwca

TOP 20 - Witryny o największej liczbie użytkowników (real users)

O trzy oczka w górę na pozycję 9. przesunął się PC World, który zyskał blisko 80 tys. użytkowników, przy czym liczba odsłon pozostała na podobnym poziomie 3,26 mln odsłon. Na 10. miejsce spadł Chip, który w czerwcu stracił 81,2 tys. użytkowników, zaś liczba odsłon serwisu wyniosła 5,55 mln (6,33 mln w maju).

Podsumowując, pozycje trzech witryn (Allegro, o2 oraz Komputerświat) pozostały bez zmian. Na wyższe pozycje awansowały cztery serwisy (Blog, Rozkład-PKP.pl, IDG oraz PC World), zaś trzy odnotowały spadki (Ściąga.pl, gery.pl oraz Chip). Drugą dziesiątkę czerwcowego top 20 bez zmian otwiera serwis Gry-Onlline.pl. Majowe pozycje utrzymały Panoramafirm.com.pl (14.) oraz gratka.pl/moto (18.). W porównaniu z majowym rankingiem, do góry przesunęły się NaszeMiasto.pl (o jedno oczko na 12. miejsce), gratka.pl (awans o 4 oczka na 13.) oraz FilmWeb (o dwa oczka na 14.). O sześć miejsc na 16. miejsce spadła Ściągawa, zaś Hoga.pl o dwa na 17. pozycję). Nowości w zestawieniu top 20 to bizz.pl (19.) oraz pracuj.pl (20.). Oglądalność serwisów wyniosła odpowiednio 320 oraz 299 tys. użytkowników (real users). W najnowszym zestawieniu nie znalazły się obecne miesiąc temu Szkola.net oraz MP3.com.pl (spadek na 21. miejsce).