Polskie TOP witryny czerwca

Zasięgowcy

Czerwcowe zestawienie produktów zasięgowych i komunikatorów nie przynosi zmian w klasyfikacji, wszystkie podmioty zachowały pozycję sprzed miesiąca. Liderem jest MAXReach, który co prawda zanotował spadek liczby użytkowników o 48,38 tys., jednak zanotował wzrost odsłon o 10,5 mln. Średni czas spędzany na zagregowanych witrynach wzrósł o 3 min. Dla drugiego - GRPnet - odnotowany został spadek widowni o 230,4 tys. użytkowników (real users) oraz liczby odsłon o 18,8 mln, a średniego czasu o ponad 2 min.

Polskie TOP witryny czerwca

Ranking produktów zasięgowych i komunikatorów

Poniżej majowego poziomu 3,1 mln użytkowników (real users) spadł prv.pl, notując w najnowszym badaniu 2,94 mln użytkowników, czyli mniej o blisko 180 tys. Liczba odsłon pozostała na podobnym poziomie 22 mln, podobnie jak średni czas spędzany na zagregowanych witrynach. Poza podium uplasowało się Gadu-Gadu zyskując w czerwcu wzrost użytkowników o 4,8 tys. oraz odsłon o 111 mln. Średni czas korzystania z GG wzrósł w czerwcu o 45 min do 5 godzin i 30 min. Sonda na pozycji piątej odnotowała spadek liczby użytkowników o 111 tys. Liczba odsłon serwisu zmniejszyła się o ponad 875 tys. Bannermania w najnowszym podsumowaniu gemiusAudience straciła 157 tys. użytkowników (real users), zaś odsłon było o 1,19 mln mniej. Zamykający zestawienie Tlen może pochwalić się przyrostem odsłon. W porównaniu z majowym rankingiem Tlenowi przybyło 1,75 mln odsłon, zaś liczba użytkowników skoczyła o ponad 9 tys., a o 9 minut wzrósł również czas spędzony na witrynie.

Biznesowa gratka

W czerwcu doszło do zmiany na pozycji lidera kategorii biznesowej, którą objęła Gratka.pl z wynikiem 380 tys. użytkowników - minimalnie więcej niż w maju - i odsłonami w liczbie 2,08 mln. Prowadzenie oddała Panoramafirm.com.pl, która straciła 35,6 tys. użytkowników. Liczba jej odsłon w czerwcu spadła poniżej 9 mln. Na trzecim miejscu bez zmian - Money.pl, notujące wzrost odsłon do 3,72 z 3,68 mln w maju. Serwis zanotował natomiast spadek w real users z 278 tys. do 275 tys. w czerwcu. Wzrosty zanotowały także: GazetaPrawna.pl (na 4. miejsce z piątego) oraz pkt.pl (z 8. na 7. pozycję). Spadki dotknęły bankiera.pl, który w czerwcowym rankingu zajmuje miejsce 5. (4. w maju) i Tradera - 8. (7.) Pozycję szóstą sprzed miesiąca zachował infor.pl, jednak liczba użytkowników (real users) serwisu spadła o 28,8 tys. Bez zmian top 10 Biznes zamykają gratka.pl/praca oraz Internet Standard z wynikiem 145 tys. użytkowników (real users) i 493 tys. odsłon.

Polskie TOP witryny czerwca

TOP 10 Biznes - Witryny o największej liczbie użytkowników (real users)

W czerwcu biznesowe witryny odwiedziło 1,97 mln użytkowników - co oznacza spadek o 120 tys. wobec maja. Łączna liczba odsłon obniżyła się o 3,49 mln. Przeglądanie serwisów biznesowych zajęło średnio ponad 32 minuty. Zasięg tych witryn sięgnął w czerwcu 26,56 proc., wobec 26,95 proc. maju.