Polskie TOP 10 - witryny o najwyższej liczbie użytkowników

Jak dowiedzieliśmy się w IAB Polska, w skład standardowej oferty GRPnet wchodzi ok. 1,7 tys. zweryfikowanych pod względem zawartości i zgodności z polskim prawem stron. "Natomiast pozostałe serwisy, zweryfikowane negatywnie to prawie w całości strony z zwartością o charakterze erotycznym. Oczywiście negatywnie weryfikowane są - jako nielegalne- serwisy mogące sugerować swoją treścią zawartość pornograficzną" - wyjaśnił Dominik Kaznowski, wiceprezes IAB Polska.

"Około 6000 witryn korzysta z gemiusTraffic Personal - czyli z wersji bezpłatnej, na której emitowane są reklamy" - porządkuje Krystyna Bębenek z Gemiusa - Ok. 4300 witryn jest skategoryzowanych, opisanych i udostępnionych do emisji reklam, a ok. 1700 witryn czeka na kategoryzacje (stan ten nie pozwala na emisje reklam). Jedynie jakieś 200 witryn zawiera treści erotyczne (zgodne z polskim prawem). Jeśli do badania gemiusTraffic Personal dołączy witryna o treściach niezgodnych z obowiązującymi w Polsce przepisami prawa, normami społecznymi i obyczajowymi usuwana jest z badania."

Polskie TOP 10 - witryny o najwyższej liczbie użytkowników
Polskie TOP 10 - witryny o najwyższej liczbie użytkowników

Gadu Gadu na tle witryn

Badanie Prawdziwy Profil analizuje również ruch na komunikatorze Gadu Gadu. Od stycznia do września program zajmował drugie miejsce, po wkroczeniu do badania GRPnetu uplasował się na trzeciej pozycji, a listopadzie dopiero na czwartej, pokonany przez serwis aukcyjny Allegro. W ciągu roku liczba osób korzystających z komunikatora zwiększyła się o ok.400-500 tys. osób. W styczniu Gadu Gadu miało ponad 1,2 mln unikalnych użytkowników, w październiku - ponad 1,7 mln. Na początku roku internauta spędzał średnio 3 godziny i 15 minut na korzystaniu z komunikatora; rekordowy czas padł w październiku - ponad 4 godziny, a największy spadek odnotowano w czasie wakacyjnym - o prawie 1,5 godziny. "Wydawcy internetowi - dla których realizowane jest badanie Prawdziwy Profil - posiadają szereg różnych nośników reklamowych. Najbardziej klasycznym nośnikiem jest witryna internetowa np. typu idg.pl czy pb.pl. Są też inne typy nośników reklamowych - specyficznym nośnikiem jest komunikator Gadu-gadu" - powód badania programu równolegle z witrynami wyjaśnia Krystyna Bębenek, analityk internetowy firmy Gemius - "Każdy z tych nośników ma swoją specyfikę, ale każdy z nich - dzięki metodologii badania Prawdziwy Profil - można badać w ten sam sposób - możliwe zatem jest prezentowanie wyników badania dla każdego z tych

nośników."