Polskie Badania Marketingu Bezpośredniego - projekt SMB i MB SMG/KRC

Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego oraz instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC podpisały umowę o współpracy dotyczącą badań z zakresu marketingu bezpośredniego. Projekt otrzymał nazwę Polskie Badania Marketingu Bezpośredniego.

Na mocy umowy o współpracy podpisanej przez prezesów: Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego - Leszka Konkela oraz instytutu badawczego Millward Brown SMG/KRC - Krzysztofa Kruszewskiego, realizowany będzie projekt Polskie Badania Marketingu Bezpośredniego.

Umowa zakłada, że do przeprowadzanego przez MB SMG/KRC badania Target Group Index (systematyczne badanie konsumenckie realizowane przez SMG/KRC na próbie 36 000 respondentów), zostaną dołączone moduły poświęcone marketingowi zintegrowanemu.

Dzięki badaniom zostaną przeanalizowane zachowania konsumenckie dotyczące częstotliwości i sposobów korzystania z: przesyłek bezpośrednich, katalogów, gazetek i ulotek reklamowych, ofert i informacji telemarketingowych (w tym sms-ów oraz infolinii) oraz ofert handlowych w sieci.

Przyjęcie perspektywy konsumenta przy planowaniu komunikacji marketingowej, to jeden z najsilniejszych, niekwestionowanych trendów ostatnich lat w naszej branży. Zintegrowany przekaz musi uwzględniać oczywiście wszelkie kanały komunikacji. Wniosek z tego taki, że wszystkie bez wyjątku kanały komunikacji powinny opierać się na modelach planowania biorących pod uwagę perspektywę konsumenta. Z tego punktu widzenia, umowa pomiędzy Millward Brown SMG/KRC, a Stowarzyszeniem Marketingu Bezpośredniego, to krok milowy w budowie świata w pełni zintegrowanej komunikacji marketingowej - komentuje Krzysztof Kruszewski, Dyrektor Generalny Millward Brown SMG/KRC. Połączone z projektem Target Group Index Polskie Badania Marketingu Bezpośredniego pozwalają de facto zniwelować historyczny podział na ATL i BTL. Już niedługo media plannerzy i reklamodawcy będą mogli systematycznie i wiarygodnie budować kampanie oparte na wszystkich istotnych dla nich elementach marketing mix.

Pierwsze wyniki badania opublikowane zostaną na przełomie września i października 2009 roku.

Źródło: SMB