Polski fenomen

Również na ten sektor nastawia się ComputerLand, który, wydawało się, zupełnie zaspał i już nie odrobi strat do czołówki. Nic bardziej błędnego. Obecnie warszawski integrator milowymi krokami goni konkurentów, deklarując inwestycje w Internet na poziomie 40 milionów złotych, a 15 milionów dolarów w fuzje i przejęcia. Na razie jednak nic nie słychać o przejęciach, za to widać, że ComputerLand postawił na przedsięwzięcia partnerskie. W sektorze finansowym będzie współdziałać z BRE (spółka zależna e-Card). Chce, podobnie jak jego największy konkurent Prokom, utworzyć wirtualną giełdę metali z rywalem Impexmetalu Stalexportem. A to chyba jeszcze nie koniec.

Mówi się, na przykład o uruchomieniu specjalistycznego portalu medycznego. Podobną strategię przyjął Optimus. Co prawda kupił Doctora Q, ale też myśli raczej o wspólnych przedsięwzięciach ze swoimi partnerami. Na przykład integracją i systemami internetowym dla korporacji zajmować się będzie utworzony z Lockheedem Martinem OLM, a handlem elektronicznym - utworzony z Polsatem e-Market.

Optimus szuka partnera do najpopularniejszego polskiego portalu Onet.pl. Mówi się o inwestorze dla Doctora Q oraz zamiarze utworzenia kolejnej spółki zależnej, tym razem z operatorem telekomunikacyjnym. Czym miałaby się zajmować – jeszcze nie wiadomo. Zarząd Optimusa ujawnił jedynie, że szykuje dwa duże internetowe przedsięwzięcia. Jedna oferta będzie przeznaczona dla dużych przedsiębiorstw, druga dla małych i średnich firm. W którymś z nich partnerem Optimusa powinien być telekom. W internetowe przedsięwzięcia Optimus zamierza zainwestować 50 milionów dolarów.

Softbank, jeszcze zanim pozyskał CA jako partnera, deklarował przeznaczenie na rozwój internetowych pomysłów 100 milionów dolarów w ciągu dwóch - trzech lat. Ale pomysł na Internet Softbank ma inny. Różni go to, że jednym z trzech filarów grupy internetowej mają być spółki świadczące usługi dostępowe do Internetu (teraz stało się jasne, po co były kupowane). Drugim filarem będzie portal finansowy, który zostanie utworzony wspólnie z Agorą, trzecim zaś e-commerce.