Polski e-rynek w liczbach

Zasięg

Naturalną konsekwencją wzrostu liczby internautów jest idący za tym wzrost zasięgów głównych graczy na rynku internetowym. Pierwsza połowa 2004 roku nie była pod tym względem wyjątkowa. Większość podmiotów zanotowała podobną dynamikę wzrostu zasięgu. Warto podkreślić, że znaczny wzrost, pomimo problemów wewnętrznych, zanotowała także Wirtualna Polska.

W 2004 roku na rynku zadebiutowała nowa, piąta siea reklamowa AdClick, pozycjonująca się jako siecjakosciowa.

Wzrost liczby konsumentów korzystających z sieci pozwala także na budowanie atrakcyjnych ofert zasięgowych dla reklamodawców. Polscy internauci charakteryzują się dużą aktywnością, co dobrze pokazują dzienne statystyki odwiedzalności portali. Największy polski serwis informacyjny Info.onet.pl notuje odwiedzalność na poziomie 650 tys. osób dziennie, co pozwala na porównywanie jego zasięgu nawet z dziennikami ogólnopolskimi. Wysokimi współczynnikami zasięgowymi charakteryzują się także serwisy tematyczne, takie jak np. Sport.onet.pl (304 tys. osób dziennie) czy Film.onet.pl (286 tys. osób dziennie). Równie atrakcyjnie prezentują się także statystyki innych portali np. stronę główną Gazeta.pl odwiedza dziennie 180 tys. osób, a serwisy tematyczne portalu Interia.pl po kilkaset tysięcy osób tygodniowo, np.: Motoryzacja 249 tys. osób w ciągu tygodnia, Kobieta 165 tys. osób w ciągu tygodnia, Sport 217 tys. osób w ciągu tygodnia (źródło: deklaracje poszczególnych portali).

Polski e-rynek w liczbach

miesięczne zasięgi portali według deklaracji internautow (w mln internautów)

Polski e-rynek w liczbach

miesięczne zasięgi sieci reklamowych (w mln)