Polski e-handel we wrześniu

I-Metria przeprowadziła w sierpniu 2001 r. trzecią edycję badania polskich sklepów internetowych. Wyniki przedstawiono w raporcie „eHandel B2C w Polsce – wrzesień 2001”.

Badanie przeprowadzono online na losowej próbie 200 sklepów internetowych. Łącznie ich liczbę I-metria ocenia na 850. W ostatnich 9 miesiącach przybyło ich ok. 150, jednak ponad 100 zakończyło swoją działalność.

Najwięcej w sieci jest e-księgarni (wzrost w porównaniu z lipcem, z 23,9% do 29,3%), sklepów z oprogramowaniem (wzrost z 15,7% do 16,3%), sprzętem komputerowym (spadek z 16,4% do 12,2%) i multimediami (spadek z 18,7% do 12,2%). Wśród sklepów oferujących jedną grupę asortymentową (ponad połowa wszystkich sklepów) przeważają księgarnie, najczęściej wirtualne sklepy wydawnictw – 24,2%.

Wzrosła liczba sklepów umożliwiających płacenie kartą kredytową (z 19,7% do 24,4%). Według przedstawicieli sklepów, internauci nadal preferują dokonywanie płatności za zaliczeniem pocztowym / przy odbiorze dostawcy (kurierowi) – 89,4%. Sklepy internetowe najczęściej dostarczają zamówienia poprzez Pocztę Polską.

Coraz więcej sklepów powierza produkcję swojego oprogramowania profesjonalistom. Obecnie tylko 35,8% posiada rozwiązania stworzone we własnym zakresie.

Spośród firm, które sprzedają towary offline i online, tylko 35,7% sprzedaje w sieci taniej.