Polska żyzną glebą dla VoIP i bankowości internetowej

28% Polaków przynajmniej raz w tygodniu dzwoni za pomocą Skype lub innego komunikatora internetowego - wynika z badania Ericsson Consumer Lab.

Badacze Ericsson Consumer Lab ustalili, że Polacy najczęściej w Europie, obok Czechów, używają telefonii VoIP (łączenie się za pomocą komunikatorów w sieci internetowej). Gwałtownie rośnie w Polsce zainteresowanie elektronicznymi usługami bankowymi. Wzrasta potrzeba użycia sieci szerokopasmowych.

Mój telefon Skype

28% polskich respondentów badania Ericsson Consumer Lab twierdzi, że przynajmniej raz w tygodniu łączy się za pomocą Skype lub innego komunikatora. Oczywiście niektóre osoby korzystaja z telefonii internetowej nawet częściej - 9% ankietowanych twierdzi, że korzysta z podobnej usługi kilka razy w tygodniu.

Dla porównania 23 proc. respondentów włoskich, 16 proc. niemieckich i tylko po 12 proc. brytyjskich i szwedzkich przyznało, że co najmniej raz w tygodniu korzysta z telefonii VoIP.

Polska żyzną glebą dla VoIP i bankowości internetowej

Popularność różnych usług internetowych w Polsce.

Polska i Niemcy na jednym poziomie e-bankowości

Polacy zaakceptowali e-banking. 41% ankietowanych deklaruje, że przeprowadza co najmniej raz w tygodniu transakcje bankowe online. Zainteresowanie usługami bankowymi on-line jest podobne do zainteresowania portlami społecznościowymi, do których co najmniej raz w tygodniu loguje się 41% ankietowanych.

Odsetek osób dokonujących transakcji online w Polsce jest zbliżony do wyniku Niemiec, gdzie 42% respondentów potwierdziło takie zachowanie. Wynik ten jest bardzo dobry, ale nie najlepszy. Najwyższym odsetkiem wśród badanych krajów może pochwalić się Szwecja, gdzie blisko 56% respondentów zadeklarowało korzystanie z usług bankowych. Niższe wyniki odnotowano w takich krajach jak Hiszpania (37%), Włochy (31%) i Czechy (23%).

Coraz więcej Polaków korzysta również z poczty elektronicznej. Do korzystania z własnego konta e-mail minimum raz w tygodniu przyznało się 77% respondentów. To o 11% więcej niż w 2006 roku.

Metodologia: Badania odbyły się w okresie marzec - maj 2009 roku. Przeprowadzono 1500 wywiadów, które objęły osoby między 15-69 rokiem życia. Źródłem danych są ankiety bezpośrednie i internetowe w rozkładzie po 50%. Badania są reprezentatywne dla 28 mln Polaków. Poprzednie badania rynku telekomunikacyjnego w Polsce Ericsson Consumer Lab przeprowadził w 2006 roku.

Czytaj też:

Wieś coraz bardziej w sieci