Polak ufa bardziej Internetowi niż żonie

Z badań przeprowadzonych przez wydawnictwo Reader’s Digest wynika, że Polacy obdarzają nieprzeciętnie dużym zaufaniem Internet i znajdujące się tam informacje. Pod względem poziomu zaufania Internet wyprzedza nawet współmałżonków i Unię Europejską.

Polacy bardzo mocno ufają informacjom z Sieci. Aż 72% z nas ufa temu źródłu informacji. Większe zaufanie do Internetu od nas mają tylko Czesi (77%), podczas gdy średnia dla Unii Europejskiej wynosi tylko 49%. Mniejsze zaufanie Polacy mają chociażby do instytucji małżeństwa (70% badanych) czy do Unii Europejskiej (58%).

Zaskoczeniem nie jest, kto znalazł się na końcu rankingu. Najmniejszym zaufaniem obdarzamy polityków (97% badanych nie ufa im) i władze państwowe (87% obywateli im nie ufa).

Badanie European Trusted Brands 2010 przeprowadziło już po raz 10. wydawnictwo Reader’s Digest. Europejczycy z 16 krajów odpowiadali na pytania, które instytucje i marki darzą największym zaufaniem. W badaniu wzięło udział ponad 32 tys. respondentów.