Połączone siły eBay i Yahoo

Yahoo i eBay ogłosiły strategiczne partnerstwo. Ten ruch ma zapewnić im wzrost wpływów z reklam, a przy okazji pokrzyżować szyki konkurencji. Wspólny zasięg obu serwisów wynosi w USA 80%.

Yahoo, jako jedyna firma, będzie dostarczał reklamy graficzne systemowi aukcyjnemu eBay. Oferty z aukcji eBay, będą się pojawiać w sponsorowanych wynikach wyszukiwania Yahoo.

Kolejna część umowy dotyczy PayPal, należącego do eBay systemu płatności online. Od tej pory PayPal, będzie oficjalnym systemem płatności na wszystkich serwisach należących do Yahoo.

Firmy zapowiedziały wspólne prace nad technologią "click-to-call advertising". Dzięki niej, klient przy pomocy jednego kliknięcia, może połączyć się głosowo (VOIP), z reklamodawcą.

Niebawem zostanie również przedstawiona nowa wersja paska narzędzi eBay, zawierająca obsługę poczty Yahoo i linki do usług portalu.

Yahoo, eBay, Microsoft i Google to najwięksi gracze na amerykańskim rynku internetowym. Każdy z nich, w ostatnim okresie rozpoczął ekspansję na nowej części rynku. Microsoft, uruchomił niedawno własny program reklamowy podobny do Google, zaprzestając, tym samym, korzystania z usług Yahoo. Wszystkie cztery firmy są operatorami telefonii VOIP. Każdemu zależy, żeby zwiększyć ruch na stronach i zyskać na wpływach z emisji reklam.

Połączone siły eBay i Yahoo

Najpopularniesze serwisy internetowe w USA.

Yahoo oraz eBay zdają sobie sprawę z tego, jak silną konkurencją jest Google, to sprytny ruch z ich strony - powiedział Rob Enderle, analityk z Enderle Group

Google jest teraz wzorcem do naśladowania, takim, jakim za czasów świetności pudełkowego oprogramowania, był Microsoft - mówił Enderle

Ta wspólna konstrukcja stoi dzisiaj na solidnych fundamentach, ale w przyszłości może runąć, ze względu na to, że Yahoo i eBay nadal rozwijają konkurencyjne technologie i usługi. Przede wszystkim w obrębie e-commerce - wyjaśniał Enderle. Yahoo oferuje aukcje online, które są kluczowym biznesem dla eBay. Obie firmy mają konkurująca ze sobą porównywarki cen i wyszukiwarki produktów: Yahoo Shopping, i niedawno otwarte eBayShopping.com.

Niektórzy analitycy, uważają, że to partnerstwo jest bardziej opłacalne dla eBay. Zwycięzcą jest eBay. Ta umowa, jeszcze bardziej umocni pozycję systemu PayPal. Ogromną zmianą dla eBay, będą również reklamy pochodzące od Yahoo - napisał jeden z analityków Citigroup.

Według danych firmy comScore, wspólny zasięg obu witryn, jeszcze przed połączeniem sił, to 80% amerykańskich internautów. Yahoo jest najpopularniejszą amerykańską witryną (128 mln real users), eBay znajduje się na piątym miejscu (76 mln real users).