Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Polacy polubili bankowość elektroniczną

Polacy coraz częściej korzystają z komórek i mobilnego Internetu - wynika z badań konsumenckich przeprowadzonych przez Ericsson Consumer Lab. Najszybciej jednak rośnie zainteresowanie elektronicznymi usługami bankowymi.

Z badań przeprowadzonych przez Ericssona wynika, że penetracja telefonii komórkowej w Polsce wynosi 85%. Najdynamiczniej rosnącą grupą użytkowników telefonii mobilnej są osoby powyżej 50 roku życia, korzystające głównie z podstawowych funkcji telefonu. Jest to o tyle zaskakujące, że podczas podobnego badania przeprowadzonego w Polsce przez Consumer Lab w 2006 roku grupa ta deklarowała nikłe zainteresowanie komunikacją mobilną.

Ericsson ustalił, że Polacy coraz dłużej rozmawiają przez telefon komórkowy. Statystyczny Polak spędza w ten sposób prawie pół godziny dziennie dzwoniąc głównie w sprawach prywatnych.

Najszybciej rośnie jednak w Polsce zainteresowanie bankowością elektroniczną. W 2006 roku tylko 14% ankietowanych deklarowało, że wykonuje Internecie co najmniej jedną operację finansową tygodniowo. Tegoroczne badania wskazują, że z bankowych transakcji wykonywanych online korzysta już 41% Polaków tygodniowo.

Polacy przodują też w wykorzystywaniu Internetu do celów prywatnych - do przeglądania Internetu w celach prywatnych przyznało się 86% ankietowanych. To o 8% więcej niż wynosi ustalona przez Consumer Lab średnia światowa. Polacy szczególnie preferują komunikację za pośrednictwem komunikatorów i czatów, robi to prawie 62% ankietowanych.