Polacy polubili bankowość elektroniczną

Polacy coraz częściej korzystają z komórek i mobilnego Internetu - wynika z badań konsumenckich przeprowadzonych przez Ericsson Consumer Lab. Najszybciej jednak rośnie zainteresowanie elektronicznymi usługami bankowymi.

Z badań przeprowadzonych przez Ericssona wynika, że penetracja telefonii komórkowej w Polsce wynosi 85%. Najdynamiczniej rosnącą grupą użytkowników telefonii mobilnej są osoby powyżej 50 roku życia, korzystające głównie z podstawowych funkcji telefonu. Jest to o tyle zaskakujące, że podczas podobnego badania przeprowadzonego w Polsce przez Consumer Lab w 2006 roku grupa ta deklarowała nikłe zainteresowanie komunikacją mobilną.

Ericsson ustalił, że Polacy coraz dłużej rozmawiają przez telefon komórkowy. Statystyczny Polak spędza w ten sposób prawie pół godziny dziennie dzwoniąc głównie w sprawach prywatnych.

Najszybciej rośnie jednak w Polsce zainteresowanie bankowością elektroniczną. W 2006 roku tylko 14% ankietowanych deklarowało, że wykonuje Internecie co najmniej jedną operację finansową tygodniowo. Tegoroczne badania wskazują, że z bankowych transakcji wykonywanych online korzysta już 41% Polaków tygodniowo.

Polacy przodują też w wykorzystywaniu Internetu do celów prywatnych - do przeglądania Internetu w celach prywatnych przyznało się 86% ankietowanych. To o 8% więcej niż wynosi ustalona przez Consumer Lab średnia światowa. Polacy szczególnie preferują komunikację za pośrednictwem komunikatorów i czatów, robi to prawie 62% ankietowanych.