Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Polacy nie lubią zakupów w Sieci

Ponad połowa Polaków korzysta z Internetu w domu. Korzystamy też z zasobów Sieci coraz częściej, ale nadal zakupy on-line nie są popularne – wynika z najnowszych badań przeprowadzonych z ARC Rynek i Opinia.

Obecnie 58 procent polskich internautów ma dostęp do Sieci w domu. Jeszcze na początku roku ludzie korzystali z Internetu najczęściej w pracy.

Według badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia, coraz popularniejsze stają się „kawiarnie internetowe” – z ich usług korzysta co piąty użytkownik Internetu. Coraz mniej osób natomiast łączy się z miejsca nauki (26,5 procent obecnie, 33,1 procent na początku roku – ale fakt ten można wytłumaczyć wakacjami, trwającymi podczas przeprowadzenia badań).

Analitycy z ARC zauważyli również, że Polacy zaczynają coraz częściej korzystać z Internetu. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku o połowę wzrosła liczba osób korzystających z Sieci codziennie, z kolei o jedną trzecią zmniejszyła się liczba żeglujących okazjonalnie. Obecnie 24 procent internautów używa Sieci od trzech do pięciu razy w tygodniu, ale tylko co dziesiąty co najmniej raz dziennie.

Polacy zaczynają postrzegać Internet jako środek do czerpania informacji, doceniono także jego możliwości do komunikowania się. Natomiast tylko 16 procent internautów zrobiło w Sieci zakupy w ciągu ubiegłego roku.