Polacy nie lubią zakupów w Sieci

Ponad połowa Polaków korzysta z Internetu w domu. Korzystamy też z zasobów Sieci coraz częściej, ale nadal zakupy on-line nie są popularne – wynika z najnowszych badań przeprowadzonych z ARC Rynek i Opinia.

Obecnie 58 procent polskich internautów ma dostęp do Sieci w domu. Jeszcze na początku roku ludzie korzystali z Internetu najczęściej w pracy.

Według badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia, coraz popularniejsze stają się „kawiarnie internetowe” – z ich usług korzysta co piąty użytkownik Internetu. Coraz mniej osób natomiast łączy się z miejsca nauki (26,5 procent obecnie, 33,1 procent na początku roku – ale fakt ten można wytłumaczyć wakacjami, trwającymi podczas przeprowadzenia badań).

Analitycy z ARC zauważyli również, że Polacy zaczynają coraz częściej korzystać z Internetu. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku o połowę wzrosła liczba osób korzystających z Sieci codziennie, z kolei o jedną trzecią zmniejszyła się liczba żeglujących okazjonalnie. Obecnie 24 procent internautów używa Sieci od trzech do pięciu razy w tygodniu, ale tylko co dziesiąty co najmniej raz dziennie.

Polacy zaczynają postrzegać Internet jako środek do czerpania informacji, doceniono także jego możliwości do komunikowania się. Natomiast tylko 16 procent internautów zrobiło w Sieci zakupy w ciągu ubiegłego roku.